    Subject: Re: Wymiana pieca gazowego
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 10 Oct 2021 08:55:58 +0200

    W dniu 2021-10-09 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Sprawdze, pewnie.
    > W czystym powietrzu to i tak na ta cała papierkologie to i tak daja
    > grosze niestety. Chyba ze umiesz wykazac ze mało zarabiasz...
    >
    > Dostałem pierwsza wycene:
    > - Termet silver 25kw (gosc twierdzi ze goldy gorsze i ze silver ale
    > koniecznie 25 bo 20 juz jakos inaczej zbudowana i gorsza - nawija
    > makaron?)
    > Kocioł około 4kpln
    > Wkład kominowy 1000zł (dla 7 metrów)
    > Robocizna 2kpln
    > Dodatkowy filtr ze wzgledu na rodzaj rur 600zł
> [...]
    Jak zamontujesz ACV/Thermagen to nie musisz montować tak drogiego
    odmulacza / separatora zanieczyszczeń. Wystarczy skośny filtr lub taki
    filtr z wbudowanym magnesem, ponieważ kotły te są odporne na
    zanieczyszczenia.

    Co prawda za kocioł dasz ok. 1000-12000 więcej. Odejdzie koszt
    odmulacza, ale trzeba będzie dokupić zawór przełączający obiegi CO/CWU,
    bo kocioł nie ma go wbudowanego.

    W przypadku Termeta musi być odmulacz (separator zanieczyszczeń), bo
    wymiennik w Termecie jest bardzo wrażliwy na takie zanieczyszczenia,
    które mogą doprowadzić do uszkodzenia wymiennika i wymiany całego kotła,
    bo wymiana wymiennika to ponad połowa ceny kotła, a gwarancja nie
    obejmuje takich uszkodzeń.

    Cena robocizny 2 tys., moim zdaniem dobra.

    Inne materiały - zawsze są rozliczane wg zużycia. To są wszelkie zawory,
    filtry, złączki, kolanka, trójniki, rurki, regulator pokojowy, czujniki
    temperatury itd.. Ilość tych materiałów zawsze jest kwestią indywidualną
    każdej instalacji.