    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zmniejszenie mocy kotla a spalanie.
    Date: Mon, 7 Dec 2009 18:51:26 +0100

    news:hfj8cl$235k$1@news2.ipartners.pl...

    > To ty Maniek nie wiesz że takich kotłów raczej już nie spotkasz. Vaillant
    > VUW240 zwykły atmosferyczny kupiony 3 lata temu za całe 3500zł ze
    > sterownikiem liniowym ma modulację palnika i zapala na najmniejszej mocy i
    > pali na niej przez kilka minut po czym przechodzi na większą moc o ile
    > musi gdyż jest to zależne od temperatury zadanej i powrotu. Tak samo w CO
    > jak I CWU się zachowuje.

    Ja wiem, ale odpowiadam Kikiemu majacemu watpliwosci.

    > U mnie pyrka sobie tak w zakresie 30-40stC co jakiś czas i musiała by spać
    > mocno temp w domu aby kocioł musiał wyjść więcej niż 40stC.

    To jest tez troche zalezne od temp. zewnetrznej i ustawien w oparciu o jaka
    temp. kociol ma dobierac temp. zasialania.
    Jak ustawie wylacznie na podstawie temp. zewnetrznej to temp. zasilania
    dobierana jest na podstawie krzywej, jak doloze do tego temp. pomieszczenia,
    to zaleznie od niej relatywnie zmienia sie temp. zasilania. Czyli jak jest
    ustawione tylko z zewnatrz to temp. zasilania powiedzmy wynosi 30C, ale jak
    w domu jest znacznie chlodniej niz zadana i przestawie sterowanie wg. temp.
    zewn. i wewn. to kociol zaraz zaczyna osiagac maksymalne ustawione parametry
    starajac sie maksymalnie szybko osiagnac zadana temp. wewnatrz. W miare
    rozgrzewania pomieszczenia temp. zasilania zaczyna spadac.

    Pozdro.. TK