    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: fotki rozdzielni
    Date: Fri, 11 Sep 2009 09:33:13 +0200

    news:h8blu6$b57$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:h8aus1$k10$1@news.onet.pl...
    >

    > Co to znaczy standardowa rozdzielnia ?

    Taka jaka jest montowana w zdecydowanej większości domków jednorodzinnych
    36 modułów(róznicówki, eski, Fr itp)

    > Raczej Ty przestań mieszać, bo widać, że masz niewielkie wyobrażenie na
    > ten temat.
    > Zapewne chodzło Ci o rozdzielnicę 36 modułową (np. rozdzielnica 3-polowa
    > 36-modułowa tj. 3 pola po 12 modułów każde pole) czyli taka , która
    > pomieści 36 wyłączników jednofazowych typu S191 popularnie zwanych "esami"
    > ? :D

    Doskonale zrozumiałes o co mi chodziło;))

> [...]
    > zaczyna się niezła jazda, zwłaszcza, żeby zarobić i poukładać wszystkie
    > przewody.
    > Po trzecie czas wykonania jest krótki jeżeli obwodów jest niewielka ilość,
    > bo na każdym obwodzie wisi po 10 gniazdek, a oświetlenie zrobione jest na
    > jednym obwodzie. Niestety, kiedy ze względów technicznych lub wielkości
    > obiektu oraz dużej ilości niazd i punktów oświetleniowych do skrzynki
    > schodzi się większa ilość przewodów to nierzadko trzeba przy takiej
    > skrzynce spędzić kilka dni, żeby wewnątrz wyglądała jak należy, a zarazem

    To już są trochę inne sytuacje. Ktoś już na tej grupie pisał że do JEDNEJ z
    jego rozdzielni dochodzi 80skrętek.
    Tak tez mozna ale to nie jest standard.
    Tu piszemy o rozdzielni 36 modułowej do której dochodzi pewnie nie więcej
    jak 30przewodów

    > Po czwarte jak przychodzi elektryk i wisi mu kilkadziesiąt przewodów,
    > które musi podłączyć to praca rozpoczyna się od wyszukania i oznaczenia
    > poszczególnych obwodów.
    > Po piąte. Wyobraźmy sobie rozdzielnicę 36-modułową, do której schodzi się
    > kilkadziesiąt przewodów, które należy odszukać, a do tego instalację kładł
    > inwestor samodzielnie, bo mu się wydawało, że zna się na elektryce to taka
    > instalacja żeby przeszła przez odbiór musi zostać zaprojektowana. Musi
    > zostać wykonany projekt i wyliczenia, a to także kosztuje

    Dokładnie tak bylo u mnie. Sam kładłem przewody. Do rozdzielni szło
    kilkanaście/może dwadzieścia kilka przewodów i każdy z przewodów miałem
    opisany.
    Gościu połączył to w kilka godzin i żadnych problemów nie było.
    Rozdzielnie sznuruje on już kilkanascie lat, robi nawet duże przemysłowe
    tablice więc moja rozdzielnia to dla niego bułka z masłem była.
    Odnośnie dokumentacji to można oczywiście kartek z papierem nadrukować
    sporo. Można dodać instrukcję obsługi rozdzielni, można zrobić mapke jak
    dojść do rozdzielni;) można na 5 kartkach rozpisać jak działa FR i Eska itp.
    Wszystko można zrobić zeby wyczesać jelenia.
    Tylko ze inwestorowi to do niczego niepotrzebne jest.
    .
    > Po szóste, trzeba wykonać uziemienie.
    >
    > Wybacz, ale jezeli przychodzi do mnie klient i chce abym mu zamontował i
    > połączył rozdzielnicę, gdzie jest poprowadzone kilkadziesiąt przewodów i
    > podbił odbiór to cena takiej usługi zaczyna się od ok. 1500zł, ponieważ
    > trzeba "poprzedzwaniać" wszystkie obwody, zrobić projekt, pod tę
    > plontaninę przewodów, wykonać rozdzielnicę, wykonać pomiary i dać "glejt".

    I zajmuje to Tobie kilka dni?
    Pomiary u mnie robiła inna osoba. To nie było wliczone w cene sznurowania
    rozdzielni.

    > Wybacz, ale nie znam "orłów", którzy potrafiliby to wszystko zrobić w
    > przeciągu jednego popołudnia.
    > Bywa czasem, że i tydzień trzeba spędzić, a przecież była to taka
    > "standardowa 36 polowa rozdzielnia" ;D

    U mnie gość który przy rozdzielni chiałby się plątać tydzień wyleciał by
    drugiego dnia
    Tydzień to można budować jedną kondygnację domu np ale nie łaczyć do kupy
    kilkadziesiąt przewodów.
    Skoro nawet tydzień zajmuje Tobie rozdzielnia to ile czau zajmuje Tobie
    wykonanie instalacji elektrycznej w domku?
    W miesiącu się mieścisz?
    Bo ja kable rozprowadziłem sam i puszki obsadziłem w kilka popołudni.

    > A kto miałby kwestionować ? :D
    > Elektryk, który robi pomiary jest wyrocznią w zakresie tych pomiarów i
    > nikt przy odbiorze nie będzie kwestionował tego co on napisał w
    > protokołach.
    > Od chwili podpisania przez niego protokołu on odpowiada za jego
    > prawdziwość i stan instalacji. Jeżeli nawet dopuści się on jakichkolwiek
    > uchybień to on za to będzie odpowiadał, a w razie jakiegokolwiek wypadku
    > on będzie ciągany po prokuraturach i sądach.

    Odpowiada oczywiście że tak. Ale odowiada za efekt swojej pracy.
    Tak samo jak diagnosta na stacji kontroli pojazdów odpowiada za to że
    przegląd zrobił i auto w momencie robienia przeglądu było sprawne. Co się
    póżniej z autem dzieje diagnosty nie obchodzi
    Tak samo odpowiada sprzedawczyni że w momencie sprzedaży kaszanka ma być
    świeża. Co się póżniej z kaszanką dzieje...

    Żadna łaska odpowiadać za efekty swojej pracy.
    Robisz coś to za to odpowiadasz i tyle.

    Krzysiek