  • Data: 2009-09-14 19:56:08
    Temat: Re: fotki rozdzielni
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h8m4om$o0l$1@inews.gazeta.pl...

    > Ktoś powie, ze wtedy będzie podwójne opodatkowanie - oczywiście będzie,
    > ale to właśnie ma stymulować oszczędzanie.

    Przepraszam ze sie wtrace w malo moze istotny problem, ale jako ze to troche
    moja dzialka to pragne zaproponowac w tym miejscu zapoznanie sie z
    paradoksem oszczednosci.

    > Zlikwidować też odliczanie od podatku strat. Wyprodukowałeś, sprzedałeś,
    > zarobiłeś, płacisz podatek. Wyprodukowałeś, sprzedałeś, dołożyłeś do
    > interesu, nie płacisz podatku, ale także nie odliczasz sobie strat od
    > następnych zysków. Dzięki temu zlikwiduje się "wałki" podatkowe, lewe
    > faktury i kombinowanie z kosztami.

    ???
    Straty w jakim sensie, bo ich generalnie sie nie odlicza

    > W ten sposób tworzy się mechanizm całkowicie likwidującą szarą strefę oraz
    > bankrutów, którzy nie mogą wystartować, bo na początku działalności
    > zjadają ich koszty. Każdy będzie wtedy chciał odprowadzać podatki, bo
    > będzie mu się to opłacało, a państwo będzie miało stały i przewidywalny
    > budżet.

    Teraz sa nawet udogodnienia przez pierwszy rok. ZUS np. placi sie o wiele
    mniejszy, polowe zdaje sie. Za moich czasow nie bylo tak dobrze.

    > odsetek. Jezeli pieniądze zostaną zainwestowane w nieruchomości to także
    > od tych pieniędzy będzie płacony podatek w postaci odsetek w formie
    > podatku od nieruchomości.

    Tu juz raz podatek zaplaciles o tych pieniedzy zarabiajac je. Podatek od
    nieruchomosci jest niczym innym jak podwojnym opodatkowaniem w sensie
    finansowym. Pomijam, ze i tak go placisz do budzetu gminy.

    > Tak, czy siak to i tak te pieniądze trafią tam, gdzie mają trafić, czy to
    > poprzez państwową kasę czy też poprzez własną kieszeń, ale dzięki temu
    > uproszczą się zasady i będą jednakowe dla wszystkich. Każdy będzie miał
    > jednakowe szanse i jednakowe zasady. Nie będzie niezdrowej konkurencji.
    > Oczywiście należało by tu dokładnie wszystko wyliczyć i wyważyć.

    Przlecialem pobieznie bo to i tak utopia pelna niedomowien i bledow
    niestety. Przepraszam Jacku ale gdyby doszlo do szczegolow to nie bedzie
    lepiej tylko gorzej. Dodam jeszcze, ze na przestrzeni lat widac ze prywatnie
    jednak pieniadze lepiej sa wydawane jak przez panstwo. To tez nie wiem co
    masz na mysli piszac, ze te pieniadze tafia gdzie maja trafic. Mimo to
    podoba mi sie Twoja troska o finanse panstwa w kontekscie naszego wspolnego
    dobra.

    Pozdro.. TK