eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki? › Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    Date: Thu, 1 Dec 2011 09:37:34 +0100

    >Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    7g2000vbc.googlegroups.com...

    >I jakies 30zl wydane na gips czy te 2h wolnego czasu.

    Za 30 zł to chyba ze 30 kg gipsu bym kupił ale to tak na marginesie

    >Ano. Moje "epatowanie" iloscia bierze sie stad ze czasem "wiecej"
    >znaczy "duuzo lepiej".
    >inny przyklad: Wkretarka. Zazwyczaj posiada sie jedna plus wiertarke.
    >A ja kupilem trzy wkretarki. Jedna wierce otwor, jedna go fazuje a
    >jedna wkrecam wkreta. Oszczednosc czasu ogromna.
    >Ale nie twierdze ze kazdy tak musi.

    A ja zamiast jedną wiercić druga fazować kupiłem wiertło do konfirmatów;)
    Bo trochę mebli samemu robię.
    Ale kto bogatemu zabroni mieć 3 wkrętarki;))

    >Mozna rowniez dac kable w listwach przypodlogowych.
    >Odpowiednio obszerne pomieszcza to o co sie spieramy a jesli byly by
    >za male mozna kupic wieksze :)

    Można, ale gdzies te kable wyłażą przecież z tych listew.

    >Gorzej jak do tego media center bedziechcial podpiac NAS czy inny dysk
    >zewnetrzny albo jednoczesnie korzystac na dwu TV.

    Xbox ma dwa lub trzy gniazda usb. Albo podepnę ten dysk do routera i będzie
    dostępny w całej sieci, Zresztą teraz za taki NAS robi u mnie komp-serwer.
    A i telewizory są już chyba z lanem i wifi więc skrętki można zlikwidować. A
    zreszta na razie nie widzę potrzeby posiadania NAS, martwić się będe gdy
    taką potrzebę poczuję

    >Czasem to wina jakiegos taniego routerka czasem wina jest po stronie
    >wymagan.

    Nie wiem co z tą wydajnością. Mam router Siemensa SX541 za 120zł i nie mam
    problemu z zasięgiem i wydajnością WIFI a dom murowany i strop tradycyjny
    żelbetowy. I jeszcze do voipa i dzwonienia on mi służy bo ma wyjścia na
    normalny telefon

    >A widzisz. U mnie metodyka jest taka ze laptop, komorka ma swoja
    >ladowarke wpieta w sciane i sobie tam siedzi. Jak przychodze do domu
    >to tam dokuje cale to barachlo i nie tylko sie laduje ale rowniez wiem
    >gdzie jest.
    >I do tego miejsca mam w tym 4 segmentowym gniazdku wylacznik :) zeby
    >sie ladowarki niepotrzebnie nie grzaly.

    Można i tak: kilkanaście gniazdek na ścianie a w nich ładowarki i plączące
    się kable. U mnie żona by mi te ładowarki zaraz do garażu wywaliła.
    No i wyłącznik to dodatkowy segment zawsze.

    > Aha czyli przy ka dym g o niczku masz jeszcze pstryk. Jak wychodzisz z
    > kuchni to robisz pstryk w g o niczku w kuchni wy czaj c go a drugi pstryk
    > robisz w czaj c g o niczek na zewn trz.?
    >Mniej wiecej.

    Czyli oprócz sporej ilości gniazdek masz jeszcze głośniczki z wyłącznikami w
    pomieszczeniach. Można i tak

    >rozdzielnia" jest w przedpokoju. Tam sobie mozna przelaczyc jak
    >sobie kto lubi.
    Jeden laptop w rozdzielni+ głośniki w każdym pokoju+ jedna muzyka na cały
    dom. Moim zdaniem dziwne rozwiązanie ale skoro Tobie pasuje to ok

    >Ale tylko potencjalnie.
    >Jak sie okaze jednak potrzebne to zwraca sie szybko. Nie tylko w braku
    >remontu ale rowniez w latwosci rekonfiguracji.

    Proszę wyjaśnij mi jedno: niby jesteś przeciwnikiem przedłużaczy(plączące
    się kable) ale nie przeszkadzają Tobie plączące się kable od ładowarek
    No i co z tymi 4 skrętkami na ścianę/ 16 na pomieszczenie: przecież one
    gdzieś ze ściany musza wyłazić a gniazdek do nich jak sam piszesz nie
    kupowałeś. Czyli pewnie jak u mojego szwagra: kable wystają ze ściany od 4
    lat a on jest szczęśliwy bo może kiedyś do któregoś z nich kamerę podepnie
    do pokoju dziecka;))

    >Ten peszel jest pusty czy zawiera kabel w momencie powstania potrzeby
    >gniazdka?
    >Przeciagales taki kabel przez peszel gdzie jest wiecej niz 3-4
    >zakrety?

    Ja tak nie mam ale to dosyć popularne rozwiązanie i moim zdaniem dosyć
    rozsądne.

    -- Pozdrawiam

    Kris