  • Data: 2011-12-11 20:36:36
    Temat: Re: pieczenie chleba- problem
    Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2011-12-11 10:48, niebożę ZS wylazło do ludzi i marudzi:

    > Dokładnie. Ja robię chleb na zakwasie ale ponieważ trzymam cały czas w
    > lodówce to jest bardzo słaby.

    Co to znaczy słaby zakwas? Mnie po ponad miesiącu leżenia w lodówce
    zakwas pracuje jak należy. W dodatku ostatnio dzieliłam się nim i
    musiałam ruszyć standardową ilość mąki porcją o połowę mniejszą.
    Tyle że nie używam takiego prosto wyjętego z zimna. Jak planuję rozruch
    na wieczór, to rano wyjmuję zaczyn z lodówki i stawiam w okolicach kuchni.

    > Dodaję jednak 1/8 kostki drożdzy na
    > wszelki wypadek i nigdy jeszcze nie upadł.

    Ciekawe. Na samym zakwasie chleb wyrasta lepiej niż z dodatkiem drożdży.
    I nie opada.

    Qra