    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podlogowka i c.w.u.
    Date: Tue, 7 Sep 2010 20:17:56 +0200

    Użytkownik "MUA" <a...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:499a.00000257.4c86795f@newsgate.onet.pl...

    > No to podobnie jak ja ;) Nie rozumiem wykonawców którzy podają zaniżone
    > kwoty a
    > potem w połowie roboty mowią, że przypomniało im się że będzie potrzebnych
    > kilkanaście dupereli wartych 30% inwestycji.
    > I dlatego często na propozycję czy umawiamy się na określoną kwotę
    > wykonawcy "sie przypomina", że potrzeba jeszcze kilka dupereli wartych
    > wyżej
    > wspomniane 30% inwestycji lub podobnie.

    Bo to jak z tym jednym, którego spotkałem. Powiedział mi wprost: "No wiesz,
    nie można klientowi powiedzieć ceny końcowej za wszystko, ani od razu
    powiedziec co jest do zrobienia, bo cię wygoni. Później gościowi mówisz, ze
    to można by było jeszcze, a to tak i klient dopłaca do dodatkowych robót".
    Co ciekawsze gość ten chyba naprawdę ma rację, bo cały czas ma roboty, bo
    klient głupi szuka najtańszego wykonawcy. A, że ten najtańszy później
    okazuje się tak samo drogi jak inni ... :)
    Po prostu ludzie lubią żyć w niewiedzy i oszukiwać samych siebie mając
    nadzieję na wykonanie kawał roboty za pół darmo i żyjąc w błogiej
    nieświadomości.
    :D

    > Prowadzac własną DG zginąłbym gdybym powiedział klientowi: Panie, cześci
    > 5kPLN,
    > robocizna 5kPLN ale zapłaci Pan 20kPLN ja napewno coś znajdę by do tej
    > kwoty
    > dobić.
    > Zgodzę sie na błąd 10-20% choć przy takiej sumie to nie mała kwota i
    > oczekiwałoby się od doświadczonego wykonawcy bardziej tych 10% ;)

    Źle zrozumiałeś to co napisałem.
    Chodziło mi o to, że fachowiec wie z doświadczenia ile to będzie
    mniej-więcej kosztować, ale nie jest w stanie na kolanie policzyć klientowi
    wszystkich potrzebnych części i materiałów żeby to udowodnić. Kosztorysy
    niestety robi się przy komputerze z aktualnymi cennikami, wydzwaniając po
    hurtowniach i dogadując ceny i rabaty, poświęcając nierzadko kilka godzin, a
    nawet kilka dniówek. Ty zaś wymagasz, aby Twój zleceniobiorca zrobił cały
    kosztorys przy Tobie w 15 minut, zeby się przy tym nie pomylił i żeby dał Ci
    już końcową i wiążącą ofertę i to jeszcze na taka kwotę, która Tobie pasuje,
    bo to Ty ją sobie wyliczyłeś licząc tylko i wyłącznie podstawowe materiały.
    Wybacz, ale tak to tylko w E.... :D