    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: poszukuję kominka z płaszczem wodnym
    Date: Fri, 22 May 2009 10:50:25 +0200

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gv5n76$ta5$1@news.onet.pl...

> [...]
    > dom na ogrzewanie niskotemperaturowe, odpada w takim razie dodatkowy piec
    > na paliwo stałe - chyba, że poprzez wymiennik - skoro mamy już montować
    > wymiennik i pompy - to czemu nie wykorzystać energii jaką dostarcza
    > kominek do dogrzewania domu. Owszem można rozprowadzić powietrze po domu
    > ale aby to rozwiązanie miało dobrze działać to w niektórych domach (tam
    > gdzie nie da się tego zrobić grawitacyjnie) koszty będą podobne do
    > kominka z płaszczem.
    >
    > Co do samego problemu kotłowni w salonie - nie jest to większy problem niż

    Własnie ze jest. Bo wykorzystując kominek do ogrzewania domu wykorzystujesz
    go codziennie(codziennie dokładasz, czyścisz, rozpalasz itp)
    Wykorzystując kominek sporadycznie "do nastroju" rozpalasz w nim raz na
    jakiś czas, więc sprzatania mniej
    Kominek do ogrzewania jest dobry np u mojego znajomego w bloku- nie miał
    miejsca na kotłownie, gazem wychodziło mu drogo, zrobił więc sobie kominek.
    Ale w domu uważam ze warto wydzielic pomieszczenie na kotłownie i jeśli jest
    konieczność/chęc grzania paliwem stałym to od tego jest kotłownia.
    Jak ktos wstawia kominek do ogrzewania domu bo gazem jest mu za drogo to nie
    ma się co łudzić że będzie w nim palił od czasu do czasu. Będzie w nim palił
    codziennie niestety. A jak palić codziennie to lepiej w kotłowni niż w
    salonie.
    Takie są moje przemyślenia a każdy niech zrobi jak uważa.

    > Skoro ktoś decyduje się na kominek z płaszczem i sterowaną elektronicznie
    > (mikroprocesorowo) przepustnicą powietrza to może nawet mieć mniej roboty
    > niż przy zwykłym kominku. Bo skoro nie dostarczy się drewnu powietrza do
    > spalania to ogień przygaśnie a za tym i mniej się chodzi dokładać. Paląc w
    > kominku z płaszczem energię wykorzystuje się w dużo większym stopniu, niż
    > w przypadku zwykłego kominka, a więc teoretycznie się oszczędza.

    Ale spalając ta sama ilość drewna w kotle oszczędzi jeszcze wiecej bo
    sprawność kotłów jest wieksza niz kominków.

    > Nie wiem jak będzie za kilka lat, nikt tego nie wie, a np. jeżeli się
    > okaże, że obecny audyt energetyczny ma służyć ustaleniu wysokości podatku
    > "CO" to takie rozwiązania, które mają na celu oszczędzanie energii będą
    > opłacalne i np mając jako stałe źródło ciepła piec gazowy będzie się
    > płacić mniejszy podatek,...

    To się wtedy zrobi kolejny audyt;))- z audytami to jak z wycenami np. Jeśli
    zapłacisz to masz taką jaka potrzebujesz;)))

    > Dyskusja na temat opłacalności danego rozwiązania powinna być prowadzona
    > pod tematem: CZY SIĘ OPŁACA...

    No właśnie- CZY SIĘ OPŁACA wydać kilka/kilkanaście tysiecy na mniej sprawną
    kotłownię w salonie czy lepiej wydac mniej na bardziej wydajną normalną
    kotłownię
    Ktos tu proponował "inteligentny" kominek za 9tys. Zwykły kocioł to wydatek
    3tys. za pozostałe 6tys mozna kupić 100metrów przestrzennych drzewa- czyli
    tyle ile wystarczy na ogrzewanie domu przez 7 lat pewnie

    Krzysiek