  • Data: 2009-05-22 11:04:03
    Temat: Re: poszukuję kominka z płaszczem wodnym
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    [ciach]

    > Dobra, kazdy i tak wie lepiej co dla niego lepsze. Jezeli chcesz sobie
    > montowac cos takiego, to rzecz jasna nikt Ci tego nie zabroni. Jezeli to dla
    > Ciebie dobre rozwiazanie to mi nic do tego, ale miejcie umiar w argumentach.
    > To rozwiazanie w zaden sposob nie jest lepsze ani tansze od innych mozliwych
    > rozwiazan. Mozemy jedynie rozmawiac na poziomie co kto bardziej lubi i co
    > komu sie bardziej podoba, wtedy OK mi nic do tego.
    > Co prawda juz dwa razy pisalem EOT, ale wiadomo tez ze dyskusje czytuja nie
    > tylko sami zainteresowani tematem w tej chwili. Byc moze bedzie ona
> [...]

    Problem tej dyskusji jest taki, że najczęściej sprowadza się ona, dzięki
    tobie i podobnym na inny tor.
    Sam swego czasu zadałem podobne pytanie jak autor wątku i również
    zostałem uświadomiony, że kotłownia w salonie...

    Wychodzi z tego, że na tej grupie nikt nie ma kominka z płaszczem i nie
    ma żadnego z tym doświadczenia.

    Często jedyna wiedza to powoływanie się na : "a bo sąsiad...", zresztą
    nie jest to złym rozwiązaniem choć czasem obarczone subiektywnością
    chwili, sam powoływałem się kiedyś na kuzyna, który właśnie zastanawia
    się nad zmianą wkładu, gdyż w zimie pali w kominku - oczywiście takim,
    który miał służyć do dekoracji i ewentualni do dogrzania salonu - prawie
    cały czas i wyszło mu, iż dobrze byłoby dogrzewać tym cały dom.

    Sprawa opłacalności nie jest czasem priorytetowa.

    Kominek dekoracyjny czy też otwarty powoduje, że sporo ciepła jest
    oddawane poprzez front (szybę) i powietrze z okapu do pomieszczenia, k
    wtórym się znajduje, chcąc mieć chłodniej w pomieszczeniu trzeba zgasić
    kominek. Płaszcz powoduje, że ilość ciepła oddawanego do pomieszczenie
    jest o wiele mniejsza, więc teoretycznie można nim palić bez przerwy, a
    przy okazji mieć odpowiednią temp. i ciszyć się płomykami

    Jestem Ciekaw czy na pytanie.

    Jestem chytry mam sporo kasy i chcę kominek z płaszczem bo mam taki
    kaprys, co możecie polecić - oczywiście pamiętając, że jestem chytry
    więc chcę najtańszy też być mnie odwodził od chęci zamontowania
    "kotłowni w salonie"

    Ariusz