  • Data: 2023-07-11 12:52:49
    Temat: Re: sezon ogórkowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Żadna manipulacja, ale cieszę się, że uściśliłeś. Skoro o kiszonych
    > mowa, to tym bardziej dziwi mnie potrzeba użycia ogórka swojskiego, bo
    > wydaje mi się, że po zaprawieniu ten ogórek zupełnie zanika (smakowo).

    Przede wszystkim jest potrzeba kiszenia w środowisku, w którym mieszkają
    mikroorganizmy zdolne do kiszenia. Polscy emigranci w Wielkiej Brytanii
    kiedyś się skarżyli, że im tam małosolne nie wychodzą, bo ogóry po prostu
    gniją. Zdaje się, że teraz jest lepiej, więc porces kolonizacji Wysp
    wszedł na wyższy poziom.

    > Pytam teoretycznie i nie oceniam samej zasadności własnego ogródka,
    > bo to hobby i fajne zajęcie więc nie podlega absolutnie dyskusji.

    Ja uprawiam ogórki jako roślinę ozdobną. Wsadzam toto do doniczek
    stojących na tarasie nad gankiem, a one potem zwieszją się w dół.
    Taki ogóras dyndający tuż przy wejściu do domu wygląda intrygująco.
    Roboty przy tym wiele nie ma, ziemię do donic kupuję w Biedronce,
    bo ta rodzima do niczego się nie nadaje, sam piasek. Ślimaki licznie
    biegające po ogrodzie tak wysoko nie wchodzą i szkód nie czynią.
    Niczym nie pryskam, nie sypię, nie polewam. Tylko wodą. Nieprawdą
    jest jakoby tak traktowane ogórki szybko się psuły. Wiszą aż zźółkną,
    a jeśli który się zerwie wcześniej, to też nie gnije. Hobby jak każde
    inne, ale mnie akurat nie przeskadza, jeśli ktoś o nim chce podyskutować
    lub poddać miażdżącej krytyce.

    --
    Jarek