    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: viessman i sterowanie - pytanie do elektroników
    Date: Wed, 8 Sep 2010 04:24:08 -0700 (PDT)

    On 6 Wrz, 16:27, denes <denesATpoczta.fm@nie_spamuj.invalid> wrote:
    > Witam.
    >
    > Mam kocioł vitodens 200, który sterowany jest przez regulator
    > pokojowy. Regulator ten powoduje zwarcie na stykach pieca
    > włączając go lub wyłączając. Mam pytanie, czy ma ktoś rozwiązanie,
    > które umożliwiłoby sterowanie tym samym sterownikiem (lub być może
    > jakoś z kotła) włączaniem i wyłączaniem pompy do podłogówki?
    > Wydaje mi się trochę bez sensu, żeby pompa pracowała
    > przez większość czasu gdy kocioł w ogóle nie pracuje.
    >
    > Nie wiem jak to można w prosty sposób spiąć ze sobą,
    > bo do załączenia pompy potrzebny byłby jakiś przekaźnik,
> [...]

    najlepsze i najtajsze rozwiazanie do stycznik na 220 V
    regulator zwiera styki dajac sygnal na odpalnie pompy oraz drugie
    styki na zwarcie obwodu od pompy.
    Czyli stycznik z dwoma obiegami.
    Najtanszy jaki kupilem to za 20 PLN - wytrzymalosc okolo 1*10^6
    impulsow.
    Mozesz styczniki podlaczac szeregowo rozbudowujac uklad o nastepne
    zamykane obiegi.

    zdjecia mojej instalacji ze sprzeglem hydraulicznym tutaj
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/3SbtGXjcgtFpsUYu
    rwVIlw?feat=directlink
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/Fz8daTWWb3tFkuU0
    pWkTaw?feat=directlink

    czerowony kabelek do reku to czujnik temp w komorze z wymiennikiem
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/1OPVe34-JdUQO8Qs
    b9UwFQ?feat=directlink