  • Data: 2009-02-18 08:08:42
    Temat: Re: wkład kominkowy z płaszczem wodnym ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ariusz wrote:

> [...]
    > Choćby w jaskiniach, iglo,... nawet jeszcze całkiem niedawno na
    > klepisku pośrodku domu rozpalany był ogień i nie bynajmniej do
    > ozdoby. Bogaci robili kominek w każdej komnacie, a biedni robili
    > jedną izbę by właśnie przy piecu, kominku, kuchni się ogrzewać. Więc
    > raczej używanie kominka do ozdoby jest wynaturzeniem.
    >
    > Co do samej kotłowni w salonie :) - wystarczy trochę dyscypliny,
    > wystarczy nie wrzucać do ognia co popadnie, używać np. separatorów
    > sadzy do czyszczenia,... i będzie czysto, a że się trochę nabrudzi to
    > i dobrze bo przez tą sterylność teraz tylko same alergie.

    wiesz co, brudu mi sie naniesie do domu wystarczająco dużo bez kotłowni w
    salonie, ponadto nie lubię mieć przegrzanych pomieszczeń. No i dodajmy sobie
    masakrycznei suche powietrze w całym domu, bo system ogrzewania kominkowego
    suszy powietrze jeszcze lepiej niż grzejniki.

    > Piszesz, że używasz kominka do grzania - trochę sobie sam zaprzeczasz
    > - skoro wynaturzeniem kominka jest grzanie, to po co nim grzejesz?.
    > Dobra pomińmy tą sprawę.
    > Kominek ogrzewa Ci dom? - nie wiem ile masz metrów, jak masz
    > zorganizowane pomieszczenia. Teoretycznie da się rozprowadzić Ciepło
    > naturalnymi drogami bez kanałów, wentylatorów po całym domu jednak nie
    > po każdym domu - zwłaszcza nie po dużym.
    > Czytając wertując, słuchając..., doszedłem do wniosku - skoro kominek
    > to najlepszym rozwiązaniem będzie taki z płaszczem wodnym.

    grzeje pompą ciepła a kominek mam tylko do ozdoby.