  • Data: 2010-10-22 11:54:53
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ha ha ha :) Reku z wentylacja mechaniczna po odjeciu kosztow dwoch
    > duzych kominow mniej kosztowal mnie moze gora 2-3k pln. A co do
    > ocieplenia to ja zawsze wszystkich namawiam zeby robili grubo (ja mam
    > 20cm styro na scianach) bo koszt materialu jest smiesznie niski, a
    > robocizna ta sama. Wiec akurat z tym argumentem zupelnie nie
    > trafiles.. Porownuje, bo niejeden (marko1a byl prowodyrem chyba o ile
    > pamietam :-) z pol roku temu spieral sie tutaj, w ktoryms z watkow, ze
    > taka akumulacja jest niemozliwa i utrzymanie takich temp. tez.

    Ale to u Ciebie ...

    U mnie będzie tylko jeden komin. Będzie on zarówno kominem spalinowym
    jak i kominek wentylacyjnym.

    Usunięcie komina też nie wchodziło by w rachubę , bo potrzebny mi
    komin do kominka i do pieca na ekogroszek ...

    A co do ocieplenia styropianem 20cm to chyba są jakieś większe koszty
    poza styropianem. Mój wykonawca nie chciał zgodzić się na styropian
    20cm za to bez problemu zgodził sie na 15cm , oczywiście ja musialem
    dopłacić za grubszy styropian.

    PS. Ja u siebie zrobiłem "rozeznanie" ile bym musiał zapłacić za
    wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła i "oferty" miałem od okolo
    10tys do około 30tys zł ...