    From: Budyń <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zakończenie fundamentów - YTONG
    Date: Mon, 7 Mar 2011 16:24:25 +0100

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:il2rkn$qle$1@news.onet.pl...
    > W zasadzie masz rację jak dasz 50 cm styropianu to puścisz bąka i
    > będziesz miał upał, pomyśl o klimatyzacji w zimie bo będziesz miał za
    > gorąco...

    i to jest metoda na przyszłość - tak zapewne bedziemy budować

    > I powiedz mi co ma kotłownia w salonie do kotłowni w kotłowni. Równie
    > Czymś trzeba palić i nie ma znaczenia gdzie i czym - choć idąc twoim
    > tokiem myślenia to a jednej strony chcesz oszczędzać na ogrzewaniu
    > poprzez styropian ale z drugiej już nie chcesz bo nie chcesz wykorzystać
    > innych alternatywnych metod ogrzewania - gdzie tu logika?

    Ja nie chce? Ja projektuje mieć u siebie 100m2 solarów :-))))
    Ale ta logika jest w komforcie. Salon jest do wypoczynku, kotłownia jest do
    ogrzewania. Palenie drewnem i zwiazany z tym kurz i brud wolałbym miec w kotłowni niż
    w salonie. No ale jak tam uwazasz :)

    > Szkoda, że nie ustosunkowałeś się do żadnego z punktów:
    > - palność
    > - wilgotność
    > - komfort

    nie komentuje bo nie widze różnic pod tym wzgledem miedzy ytongiem a moją propozycją
    (styro jest na zewnątrz wiec problem palnosci nie istnieje, gdyby dac w srodku byłoby
    niefajnie).

    > I na koniec by była jasność w temacie - nie twierdzę, że Ytong jest
    > lepszy od styropianu choć niewątpliwie ma sporo zalet. Ale twierdzę, że
    > jest równie dobrym materiałem jak każdy inny - o ile wszystko będzie
    > zrobione jak należy.

    Ok- jest równie dobrym materiałem -w zasadzie sie nie kłóce. Tylko 2x drozszym.

    b.