    From: "Iwona" <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: zapchał się odpływ w wannie
    Date: Fri, 09 Jul 2010 11:31:10 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > lipa straszna, odpływ z wanny kompletnie zapchany
    > wanna żeliwna, zabudowana płytkami, odpływ w podłodze, rura żeliwna (w
    podłodze idzie najpierw trochę pod górę) wchodzi do głównego spływu poprzez
    piwnicę sąsiada (mieszkanie na parterze)

    > co teraz? próby przepchania spiralą spełzły na niczym,
    > wejdzie na ok. 1,5m i stoi
    >
    > --
    Mam dość podobny problem, tylko u mnie pojawia się okresowo. Wanna jest
    stalowa emaliowana, piony i podejścia pod przybory - z rur PVC. Osiedle oddano
    pod koniec 2002 r. Od czasu do czasu (raz na kilka miesięcy) woda w wannie
    przestaje spływać. Po prostu stoi. Po ok. 4, 7, czasem 14 godzinach znika.
    Czyli spłynęła. Po czym znowu przez kilka miesięcy spływa normalnie. Czasem
    taki problem utrzymuje się 2-3 dni z rzędu. Nie ma to żadnego związku ze
    stosowaniem kreta czy czegoś podobnego. W łazience jest wanna, zlew i sedes. W
    sytuacjach zastoju woda wybija w zlewie (po jakims czasie spływa).
    Woda w zlewie w kuchni spływa normalnie, tak samo jak 7-8 lat temu. Nic tam
    nie stosuję; żadnych kretów ani innych środków.
    Z czego mogą wynikać takie zastoje? Pod koniec czerwca byłam w administracji.
    Pani robiła wszystko, żeby mnie zbyć; "Na pewno zapchany jest syfon". Gdyby
    tak było, to chyba problem ze spływaniem wody utrzymywałby się, prawda? Swoją
    drogą od czasu rozmowy z nią (prawie 2 tygodnie) właśnie się utrzymuje. Nigdy
    tak długo to nie trwało.
    Jak można rozwiązać ten problem?
    Jeśli wezwę hydraulika z administracji (jest wspólnota mieszkaniowa), to
    pewnie będę musiała zapłacić za jego usługę, bo skoro wg wersji pani z
    administracji zapchany jest syfon, to jest to wynik normalnego użytkowania. A
    jeśli za np. 2 tygodnie woda znowu będzie stała, to pani w administracji
    stwierdzi, że znowu zapchał się syfon...