    From: "Iwona" <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: zapchał się odpływ w wannie
    Date: Mon, 12 Jul 2010 10:55:29 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    Swoją
    Nigdy

    > Wsyp do wanny pół Kreta. Zagotuj wiadro wody z 2-3 kg soli (podniesie
    > temperaturę wrzenia i lepiej przytrzyma temp.).  potem wlewaj powoli to
    > wiadro (otwórz wcześniej okna) i patrz co się dzieje.... powinno syczeć,
    > burczeć, "żreć".
    >
    > Za godzinę zrób to samo.
    >
    > Ja tak zrobłem. Nie działo się nic. Woda groźnie zalegała całe 20 minut.
    > Nagle... usłyszałem z głębi rur westchnięcie. Dwa bulgnięcia w mroku
    > czeluści. Jeb!! i zniknęła całą woda zassana potężnym wdechem.
    >
    > NO i od tego czasu cisza. Rok bez zatkania.
    >
    > GB

    Serdeczne dzięki za informację, że woda zalegała 20 minut. A więc nie tylko u
    mnie!
    Nie odważyłam się (jeszcze) zrobić tego, co proponujesz. Natomiast w sobotę
    użyłam kreta zgodnie z instrukcją. Wbrew ozcekiwaniom tylko delikatnie cicho
    posyczało (trzeba było wschłuchać się, żeby to usłyszeć). Co gorsza, woda,
    którą przepłukałam kreta, spowodowała wypłynicie piany, którą utworzył i stała
    w wannie 4,5 godziny. (Rano, przed użyciem kreta podobna ilość spłynęła w
    ciągu 1,5 godz.) Już zaczęłam podejrzewać kreta o działanie odwrotne do
    zamierzonego, gdy coś gdzieś głęboko w rurociągach zabulgotało i woda spłynęła.
    Po wieczornym sobotnim prysznicu powolutku spłynęła.
    Już się ucieszyłam, że problem rozwiązany, a co najmniej duży krok w kierunku
    rozwiązania go.
    Po czym po wczorajszym użyciu prysznica woda ani drgnęła i tak stoi do teraz.
    Dosłownie taka sama ilość.
    Nie rozumiem tego zjawiska. Czy ktoś rozumie, o co tu może chodzić?

    Skoro kret u mnie w syfonie nie miał nic do zrobienia (sądząc po reakcji), to
    może coś zalega gdzieś dalej? I raz zalega, a innym razem - nie, w zależności
    może również od poczynań sąsiadów. Jeszcze kogoś? Jeżeli moja łazienka
    przylega do łazienki sąsiada, to jesteśmy w tym samym pionie? Ludzie piętro
    niżej - też?