  • 101. Data: 2011-12-02 14:44:01
    Temat: Re: kolejna zła wiadomość dla gazowników
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > To skoro twierdzisz że może mieć nawet 25MJ/kg to tym gorzej dla węgla.
    > Więcej pytam nie mam

    Nie musisz o nic pytać, przedstawiłem Ci wcześniej wyliczenia dla
    słabszego węgla, niż owe mityczne 29 MJ/kg, które chyba w przyrodzie nie
    występuje i gazu, wzbogaconego powietrzem. Różnice w cenie za kWh miałeś
    15 gr vs 22 gr. Chcesz jeszcze o coś pytać... :-)

    > Pozwoliłem sobie przed chwilką na telefon do jednego ze składów sądeckich.
    > Ekogroszek sosnowiecki luzem 820zł, workowany 905zł.

    Chcesz mi przez to powiedzieć, że płaciłem owe 905 za tonę...???
    Na zaniki pamięci jeszcze nie cierpię :-), dam głowę, że płaciłem po 700
    luzem już z transportem. :-))) Chyba, że jednak płaciłem więcej i o tym
    nie wiem..., ale z kieszeni mi ubyło właśnie tyle.

    pozdr
    Robert G.

  • 102. Data: 2011-12-02 18:42:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ot... każda sroczka swój ogonek chwali :-)))

    Nie, po prostu mialem, widzialem i jak mam rozsadna alternatywe to dziekuje.
    Oczywiste jest, ze gdybym nie mial wyjscia to palilbym weglem, to nic zlego.
    Na relaks po pracy wole po prostu wybrac sobie sam zajecie, a nie zdac sie
    na potrzeby zyciowe. By tak bylo kupilem np. zmywarke i pralke.

    Pozdro.. TK

  • 103. Data: 2011-12-02 18:50:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:09e73d85-0b11-4873-8287-

    >Ja kupiłem ekogroszek luzem , bo jak kupiłem pakowany to wody było
    >mnóstwo a mokry węgiel to śmierć dla podajnika :(
    >Ekogroszek fakt sam pakowałem i to dla mnie było najtrudniejsze i
    >najbardziej męczące i najbardziej czasochłonne ...
    >Ale są ekogroszki pakowane i do tego suche i wtedy tych problemów nie
    >ma ...

    Po prostu majac alternatywe w postaci gazu nie zawracam sobie glowy takimi
    problemami. Nie interesuje mnie wilgotnosc wegla, bo szkodzi podajnikowi,
    nie workuje nic po godzinach, nie zajmuje sie jakoscia wegla i co tam
    jeszcze.
    Zwracam tylko uwage, ze byc moze ogrzewanie kosztuje mnie wiecej, ale to co
    powyzej na dzis mnie nie dotyczy. Czy tak bedzie zawsze to nie wiem i na
    wegiel nie mam zamiaru sie gniewac do konca zycia, ale na dzis jestem
    zwyczajnie happy, ze go w domu nie ogladam.
    Tydzien temu bylem u szwagra w domu. Zapaszek wegla przy kotlowni daje o
    sobie znac z progu, akurat podkladal do piecucha. Przypomnialy mi sie lata
    kiedy sam palilem. Nie nie, dzieki. Niech bedzie drozej, ale wole gaz.

    Pozdro.. TK

  • 104. Data: 2011-12-02 18:58:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:03ffe182-7e65-49f7-be0d-

    >Mam znajomego który niedaleko mnie mieszka ma gaz (ziemny). Dom ma 3
    >letni (150m2) , ocieplony styropianem 12 albo 15cm , dach (20 albo 25
    >cm wełny) + rekuperator i z tego co się pytałem to jego największy
    >rachunek za gaz miesieczny był w tamtym roku w zimę wyniósł 1200zł !
    >(za miesiąc) a tak średnio 300-800zł miesiecznie ...
    >W lato niżej bo poniżej 100zł ...

    Moze te 1200 to za dwa miesiace, bo tak za gaz sie placi, faktura jest za
    dwa miesiace.
    Ja w zeszlym roku o ile pamietam za dwa najgorsze miesiace styczen i luty
    dostalem fakture na podobna kwote, pewnie nieco wyzsza jak nizsza.za kawalek
    pazdziernika, listopad i kawal grudnia dostalem na cos ok. 800zl.
    Sezon zamknalem trzema tysiami. Moj sasiad cos ok. czterech tysi.

    Pozdro.. TK

  • 105. Data: 2011-12-02 19:22:22
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >Moze te 1200 to za dwa miesiace, bo tak za gaz sie placi, faktura jest za
    >dwa miesiace.

    Pytałem się jakie ma miesięczne rachunki ...
    I tyle mi powiedział że to był jego największy rachunek w zimę , a tak są
    niższe ...

  • 106. Data: 2011-12-02 19:24:28
    Temat: Re: kolejna zla wiadomosc dla gazowników
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Uzytkownik "Adam"
    >
    > Oczywiscie wskaznik cena/jakosc ma swoje znaczenie.
    > Po prostu moje osobiste odczucia sa takie, ze praca która wykonuje nie
    > jest az tak straszna jak placenie rachunków 2-3 krotnie wyzszych za gaz.

    ??????
    2-3 krotnie wiecej za gaz?
    Znasz kogos kto tak placi, bo ja nie. Roznica to szacuje max 500zl/sezon.

    Pozdro.. TK

  • 107. Data: 2011-12-02 19:30:34
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    >problemami. Nie interesuje mnie wilgotnosc wegla, bo szkodzi podajnikowi,
    >nie workuje nic po godzinach, nie zajmuje sie jakoscia wegla i co tam

    Co do jakości gazu nie masz na nią żadnego wpływu a "standardem" jest
    "chrzczenie" gazu poprzez jego wzbogacanie azotem ...
    Wtedy jakoś dużo więcej się zużywa , głównie pod koniec roku , bo firmy
    gazowe chcą sie wykazać zyskami ...

    Niestety oszukiwanie na jakości gazu to niemalże standard i nie ma się
    żadnego wpływu jak kaloryczny jest dostarczany gaz ...

  • 108. Data: 2011-12-02 19:36:17
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >Tak samo z tą kalorycznością gazu... też dymanie ludzi. Nie jest żadną
    >tajemnicą, że ten gaz, który dociera do domów rurami jest nieco wzbogacany
    >powietrzem, żeby go było więcej, zatem i jego kaloryczność spada.

    Nie jest wzbogacany powietrzem a azotem i dzięki temu ludzie zużywają dużo
    więcej gazu (nawet 2x więcej) a firmy gazownicze mogą wykazać się większym
    zyskiem a potem na koniec roku będą z tego nagrody i inne dodatki ...

    Nie ma ŻADNEJ kontroli jakości gazu , nikt nie sprawdza jego kaloryczności i
    składu , stąd azotowanie jest standardem. Wszystko zależy od pazerności
    spółek gazowniczych ile jest tego "gazu" w gazie ;)

  • 109. Data: 2011-12-02 19:40:07
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >W Nowym Sączu ekogroszek spalając całorocznie okazuje się że jest więc
    >sporo droższy niż gaz z rury.

    Z Nowego Sącza niedaleko do Czech i taniego ekogroszku z Czech :)

    Zgadać się w kilku i zamówić wywrotkę 25T i wtedy będziecie mieli ekogroszek
    za około 200-300zł za tonę i to z dowozem :)

  • 110. Data: 2011-12-02 19:45:03
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jbb8hl$5c6$1@inews.gazeta.pl...

    > Pytałem się jakie ma miesięczne rachunki ...
    > I tyle mi powiedział że to był jego największy rachunek w zimę , a tak są
    > niższe ...

    Moze uznal, ze miesieczne znaczy fakturowane.
    Moj dobry znajomy tyle placi miesiecznie za propan z butli, mniej wiecej dwa
    razy tyle co ja za siemny. Mysle, ze Twoj kolega nie do konca zrozumial
    Twoje pytanie, acz przeciez moze tyle placic, ale to bardzo duzo.

    Pozdro.. TK