    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Byl dzis u mnie...
    Date: Tue, 27 Jan 2009 15:13:06 +0100

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:2dd45d79-5ce3-4c19-8951-20df7558fadf@i20g2000pr
    f.googlegroups.com...
    On 27 Sty, 13:52, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    >No pewnie, ze nie uwierze. Bo tym sposobem przeczysz prawom fizyki :)
    >Rozni wlasciciele, rozne domy, rozne nawyki grzania, temperatury,
    >roznie polozone domy i okna. Wiesz, ze nawet polozenie wedlug stron
    >swiata i uklad okien od strony polnocnej moze zmniejszyc lub zwiekszyc
    >koszty ogrzewania o pare % ?.

    A jeśli chłop prowadzi krowę przez rów to mają po trzy nogi(srednia
    wyliczona przez program matematyczny;)))
    A OZC nie uwzgledniaja że niektórzy zasługuja na paragony i kilka błedów
    wykonawczych powoduje ze z teoretyczne wyliczonych oszczedności nici. Ale
    przeciez nikt nie zakłada ze będzie miał u siebie błędy wykonawcze. I możemy
    tak dyskutowac jeszcze rok. U mnie gdy palę drzewem bezsensem jest dodawanie
    styropianu więc go nie dałem. Dodac zawsze mogę a zreszta za kilka lat
    wymysla coś lepszego niz styro a ja bedąc starszy stane się mniej odporny na
    marketingowa papke i to łykne.

    >.A z ta lambda to pewnie, ze w wiekszosci bzdety :-) Co do bledow>
    >wykonawczych tez sie zgodze - najlepiej zrobic samemu i wtedy mamy
    >pewnosc, ze zrobione jest dobrze :-) Jutro i pojutrze bede ocieplal
    >okolice murlaty (jeszcze przed ofoliowaniem wiezby) - postaram sie
    >pocykac kilka zdjec pogladowych i pokazac, jak sie to powinno
    >robic ;-)))

    Popatrzymy.
    Wiesz tylko czego się boję najbardziej- że te wynalaki nam staną w gardle
    za lat kilka. Moje 12cm a Twoje 20cm styro myszy zjedza lub jakis inny szlg
    go trafi, membrana którą oboje mamy na dachach zamiast deskowania, a
    własciwie jej zanik za lat kilka spowoduje ze będziemy te nasze styro
    zdzierać dachy rozbierać i robić od nowa. Ale abym był złym prorokiem.
    Jednak kolejny dom który będe budował będzie miał mury dwuwarstwowe,
    tradycyjny tynk, deskowanuie zamiast membrany itp.

    [...]
    > A z oszczędnosciami wyliczonymi przez program OZC to jest tak jak z
    > oszczędnością wody. Wylicząłeś mi kiedyś ze magazynujac wodę szarą
    > zaoszczędze kilkanascie setek- tylko to oszczedność teoretyczna bo tej
    > zmagazynowanej wody w zaden sposób sensownie nie da suie wykorzystać.

    >Ja pisalem o wykorzystywaniu jej do np. splukiwania kibli :) Ale to
    >rzeczywiscie byl temat dla ekstemalnych skner :DD

    Plus trzymanie wody w wannie az wystygnie, i to samo z wrzatkiem po
    odcedzeniu ziemniaków.

    Na koniec powiem Ci cos jeszcze. Ja tez bedac na tym etapie budowy co Ty
    teraz plany miałem ambitne. Tak jak ty chodziło mi po głowie okablowanie
    całego domu, skrętki + sterowania itp.
    A zycie swoje. Tam gdzie zrobisz gniazdka tam zapewne zostana. Jak już
    zamieszkasz to raczej nie będziesz biegał z przecinakiem kuł scian i
    zmieniał położenia gniazdek. Tak samo ze skrętka i innymi dziwnymi kablami w
    scianach. Większość z nnich tam zostanie nieużywana;)))
    Na poczatku budoway plany sa ambitne, paczek stuzłotówek sporo wiec łatwo
    szastać kasą- tu dam styro za 1000zł wiecej, tu kupię lepszą wełne, a tu dam
    kabel tak na wszelki wypadek. I oczywiscie wiekszość osób na greupie będzie
    Ci dawać rady typu nie oszczedzaj na styro, dorzuc jesazcze jakiś dziwny
    kabel, kup najdroższe panele itp- bo nie wydaja Swoich pieniędzy tylko
    Twoje. Etap wykończenia skutecznie chłodzi jednak niektóre pomysły- ale
    przerobisz to latem- może przyznasz mi rację. D

    Krzysiek