    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fiskars zastanów się zanim kupisz
    Date: Mon, 14 Jan 2013 22:02:15 +0100

    news:fa8ae600-1663-4c53-8128-

    >Kumpel w serwisie lokalnym stwierdził że uszkodzona jest jakas
    >tasma(rozsuwany tel). Taśma kosztowała na allegro kilkanascie zł z >wysyłką
    >i chyba 15zł za wymiane kumplowi zapłaciłem

    Wlasnie o to chodzi. Zlewaja klienta wymyslajac brednie. Gdybys odeslal im
    to ze stanowczym pismem byc moze naprawiliby z jakims dopiskiem o wizerunku
    firmy i ze wlasciwie to nie powinni naprawiac.

    >Ja to wiem. Ale sprzedawca równiez odpowiada za to co sprzedaje. Jesli
    >sprzedaje chłam to musi liczyc się z tym że klienci będa >wracać i oddawać
    >i swoje opinie wyrazać.

    Oczywiscie, ze tak. I tez dlatego nie wszystkim sie handluje. Dla sprzedawcy
    klient jest najwazniejszy. W jego interesie dziala sprzedawca i stoi po jego
    stronie, czego klienci czesto nie rozumieja. Ale to oni sa pracodawca. Nie
    jest tak, ze za wszelka cene wciska sie klientowi jakas konkretna marke.
    Jezeli firma odrzuca reklamacje z byle powodu, to po paru wpadkach rezygnuje
    sie ze wspolpracy, ale wplywu na wszystko tez nie masz. A i klienci sa
    rozni. Zalozy na szlifierke 115 tarcze 230 po zdjeciu oslony, jedzie na caly
    dzien, pozniej przychodzi i Ci o tym opowiada. A kiedy producent odrzuci
    reklamacje, bo wszystko co moglo sie spalic w srodku to sie spalilo, wtedy
    klient zapomina co mowil dwa tygodnie wczesniej i oczywiscie szlifierka nie
    wytrzymala nawet jednej cienkiej tarczy podobno. No jakos przed takimi
    pajacami tez trzeba sie bronic, bo czlowiek by tylko dokladal biorac
    wszystko na siebie. Klienci nie maja litosci. Tu tez opisywali wiertarki
    kupione na fakture firmowa, na ktora producent nie daje gwarancji. I co?
    Pozyczy sobie paragon od kumpla. I kto jest jelen? Samemu przyoszczedzic
    mozna kupujac sprzet siedem razy tanszy, ale sklepu/producenta nie powinno
    to obchodzic jak widac. A zasady sa przeciez proste. Skoro kupuje tani
    sprzet z zamiarem wybudowania nim domu to chyba jest swiadom, ze to sprzet
    amatorski? Co ma do tego sklep? Ma mu nie sprzedac i wcisnac Hilti za pare
    tysi? W ten sposob przeciez sie nie da.

    >Oczywiście wiem że w praktyce to takie proste nie jest ale tak to mniej
    >wiecej działa.

    Dziala, dziala i to bardzo dobrze. Klient jest zawsze pierwszy. Jak
    producent sie miga to sie dziekuje za wspolprace nie chcac tracic klienta z
    byle powodu.

    Pozdro.. TK