    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Glazura i terakota - układanie i ceny
    Date: Tue, 20 Jan 2009 14:37:24 +0100

    Alien wrote:

    > Profesjonalny sprzęt nie czyni z człeka profesjonalisty :-)
    > Jak z fotografią: nie wystarczy mieć Hasselblada, żeby robić dobre
    > ("profesjonalne") zdjęcia ;)
    >
    > A wracając do tematu:
    > Czy któreś z narzędzi dostępnych tutaj:
    > http://www.narzedziowy.pl/index.php?cPath=37_82_84
    >
    > warto zanabyć przed podjęciem decyzji o własnoręcznym ułożeniu płytek?
    > Kładłem kilka razy podłogi i radziłem sobie reczną "maszyną do
    > cięcia" (mam na myśli te "nacinarki" z diamentowym rysikiem/kółkiem,
    > które robią rysę a potem łamie się płytkę dźwignią).
> [...]

    problemem jest to co chcesz ciąć, jak chcesz ciąć, jakie efekty uzyskać i
    jakiej wielkości jest to co chcesz ciąć. cena rośnie wraz z wymaganiami.

    jeśli masz zapotrzebowanie estetyczne na poziomie lat 90 to kup kątówkę z
    tarczą diamentowa, przecinarkę do łamania i jazda.

    jeśli masz gruby i twardy materiał to tarcza diamentowa z wodą i tu
    zaczynają sie schody, bo im większe płytki tym trzeba mieć większą
    maszynę.taka za 200 sł to jest ok do cięcia płytek 30 x 30 cm już na 60 x 60
    lewo starcza stolik za 800 zł (ele i tak z wielką biedą) jak masz większy
    materiał to cena idzie raptownie w górę.
    fazowanie wymaga bardzo precyzyjnego prowadzenia i idealnego ustawienia
    piły do stolika tak aby piła wychodziła dokładnie w tej samej lini co
    wchodzi, jeśli tak nie jest to wychodzące ostrze robi ci piękne szczerby. te
    zabawki za 200 czy nawet 900 nie są sprzętem wykonanym precyzyjnie to jest
    szajs.