  • Data: 2017-04-06 23:47:02
    Temat: Re: Kolektory słoneczne-dawno nie było
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-06 o 22:47, Uzytkownik pisze:

    > Ale dochodzimy jednak do wniosku, że musi kupić jakieś narzędzia, które
    > użyje tylko raz do tej konkretnej roboty.
    > Maniek natomiast twierdził, że w każdym domu takie narzędzia się znajdują.

    Ale ja Cie przepraszam, nie rob z tego wykladni. To pojecie luzne i nie
    dotyczy prawnikow i nauczycieli. Czasem tez lekarzy.

    > Albo zjebać tak, że chałupa spłonie lub ktoś odejdzie z tego świata.
    > Znam takie przypadki. Znajomemu obojętne było jakie przewody podłącza
    > niebieski, brązowy i żółtozielony. Efektem jego amatorskiej konstrukcji
    > przedłużacza były kopiące krany na kuchni i w łazienkach, gdzie odbywały
    > się wesela i imprezy taneczne. Ludzie skarżyli się, że krany kopią i
    > naprawdę cudem, że nikt nie zginął.
    > Niestety faza była na bojlerze elektrycznym, który przywlókł tą fazę an
    > wszystkie krany.

    Czy znajomy byl fachowcem?

    > Dla mnie to nie są fachowcy i takich po prostu się nie zatrudnia.

    Ha, tylko po czym ich poznac?
    Zwykle przekonujemy sie po wykonaniu roboty, jak np. u mojego znajomego,
    ktoremu podlogowke hydraulicy podlaczyli bezposrednio pod kociol
    stalopalny. W weekendy kiedy palili caly czas bez przerwy od soboty
    posadzka robila sie ciut za goraca i nie bardzo dalo sie po niej
    chodzic. Cale szczescie, ze to tyko kuchnia i lazienka. Nie komentowalem
    tego, bo przeciez to byli fachowcy i nie chcialem chlopa zalamywac. Nosz
    qr...a, sam takiego babola bym nie zrobil, bo zanim za cos sie wezme to
    zadam sobie odrobine trudu zapoznania sie choc pobieznie nie tylko z
    technologia ale i z ew. problemami, czy ogolnymi normami skutkow
    dzialania. Tym pedalom nawet tego sie nie chce. Wola sie z nas smiac, ze
    naczytalismy sie internetow i nam sie w doopach poprzewracalo. Wystarczy
    im wiedza jak uzywac gradownika i obcinaka rolkowego. Ostatnio mialem
    takich co wkrety profili GK krecili do wszystkiego, lacznie z profilami
    przysciennymi a o kleju do przyklejania folii paroszczelnej do sciany to
    nawet nie slyszeli. No ale to ja sie internetow naczytalem. Nie mam juz
    sil uczyc tych pedalow podstaw technologii. Sami z siebie juz jak sie za
    cos biora to zadali by sobie trud przeczytania instrukcji montazu czegos
    wiecej jak pracia w pochwie z duzym prawdopodobienstwem pominiecia i tej
    lekcji.

    Pozdro.. TK