  • Data: 2019-07-27 21:09:42
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Myjk napisał:

    > I nadal nie uwzględniasz niskiej emisji z której trzeba potem ludzi leczyć,
    > a to kosztuje pieniądze, które mogłby być przeznaczone na zupełnie coś
    > innego. Np. na ucieczkę od spalania węgla w elektro(ciepło)wniach.
    > Elektrowniach które MUSZĄ ISTNIEĆ, bo pomimo że ty sam grzejesz gazem, to
    > prądu też potrzebujesz i potrzebować będziesz nadal (bo średniowiecze to
    > lubisz tylko w książkach i tak dalej).

    Uwzględniam. Jeden taki gościu, którego żywot przypadł na Jesień
    Średniowiecza, zwykł mawiać, że wszystko jest trucizną i nic nie
    jest trucizną. Decyduje dawka. Taki na przykład kol. Mateusz siedzi
    sobie gdzieś w swoim fajnym lesie, i pali w fajnych kominkach drwami
    z tego lasu. Ręczę za to, że jeśli go trzeba będzie leczyć, to nie
    z choroby wynikającej z tej "niskiej emisji". Na choroby spowodowane
    emisją (baaardzo wysoką) z elektrowni węglowej poumierała część
    mojej rodziny. W wieku, który trudno uznać za podeszły. Zatem proszę
    o porzucenie tego tematu, i nie obrażanie Ich pamięcie takimi bredniami.
    Delikatny to ja jestem, ale powyżej pewnego nagromadzenia chamstwa,
    buractwa, prostactwa i bucerii mogę tę delikatność stracić.

    > Ciekawostką to jest czemu pomijasz że ludzi wciąż przybywa, a jak przybywa
    > to dążenie do tego aby każdy się indywidualnie ogrzewał spalając drewno vel
    > biomasę jest pomysłem ABSURDALNYM. Pomijasz także że prąd na rzecz ludzi
    > produkować trzeba niezależnie od tego czy się grzeje pómpą czy drewienkiem.

    Absurdalnym jest również pomysł, by wszyscy pompowali ciepło. Można
    to robić gdy jest skąd (spora działka), a czasem trzeba, gdy ta działka
    w marnej okolicy bez infrastruktury, w dodatku na jakimś bezleśnym
    wygwizdowie. Wszyscy pompować nie będą, bo nie będą mieli skąd.

    Francuskiemu operatorowi sieci prądowniczej nie ujmuje przyzwoitości
    nawet to, że on wie dobrze, że wszyscy się na drewno nie przerzucą
    i nie puszczą go z torbami. Tak samo jak ja, mówi co jest najlepsze.
    Ja też przecież grzeję gazem, choć wiem, że drewno by było lepsze.
    No i oczywiście też bardzo chętnie korzystam z prądu.

    > Bzdura, nie jest z nimi tak źle, co pokazują EV przejeżdżając bez
    > znacznej utraty na parametrach baterii nawet pół miliona kilometrów.

    Świetna egzemplifikacja tego, co tu widać od dawna. Jeden o niebie, drugi
    o chlebie. "Fajnie mi się dupę wozi przez pół miliona kilometrów, wszystko
    inne mam w rzeczonej dupie, niczego innego nie widzę, nawet nie wiem o czym
    mowa". A mowa była o kosztach uzyskania tych akumulatorów. Nie, nie chodzi
    o złotówki czy dolary (wiem, muszę takie rzeczy zawsze wyjaśniać). Chodzi
    o zdrowie i życie biednych ludzi gdzieś w Afryce.

    > Przecież nikt w PL nie używa bezpośrednio prądu z paneli do GRZANIA.

    Jeden taki NIKT wymyślił sobie, że będzie grzał basen. Inna wariatka
    z innej grupy jakiś czas temu perorowała, że na fotowoltaice wyhoduje
    sobie krowę. Bo krowa dużo pije, wodę trzeba pompować ze studni, prąd
    drogi, więc ona tej krowy jeszcze nie ma, bo jej nie stać. Ale już jej
    kładą panele (za pieniądze gminnej opieki społęcznej, czy cóś) i ona
    tej krowie da darmowej wody, za co uzyska darmowe mleko.

    Ludzie tak się tą nowoczesnością w domu i w zagrodzie jarają, że mają
    w planie zasilenie wszystkiego -- i samochodu, i ogrzania basenu,
    i krowy, i czort wie czego. A to co zostanie, to bach do sieci, żeby
    zimą sobie odebrać. A przecież roczna wartość tego, co z dachu domu
    można pozyskać, to tyle, ile zdolny człowiek zarobi w weekend jakimś
    dodatkowym zleceniem (jeśli łasy na dodatkowe). Żeby nie było, że
    jestem przeciwny i tylko marudzę -- to fajna zabawa, ale jako hobby.

    > Tragedią jest że od lat kupa trupów spalinowych jeździ po drogach
    > i truje ludzi oraz środowisko -- spalając paliwo kompletnie non-oze
    > (choć już próbowano aby takie było -- ale coś nie wyjszło wzięło było).

    A bo to jedna tragedia na świecie?

    > Sugerujesz że teraz ludzie są głupsi niż ci co żyli 70-100 lat temu?
    > Odważna teza.

    Einsteiny wszystkie one nie są, tak w skrócie.

    > Podchodzi w sposób prostacki, bo definiuje tylko i wyłącznie to co się
    > "odradza" a juz nie definiuje najważniejszego, wpływu na człowieka.

    To rzeczywiście prostackie: definiować Odnawialne Źródła Energii w ten
    sposób, że mają być źródłem energii, które się odnawia.

    > Dlatego właśnie ja będę grzać i chłodzić jednocześnie. Zaś twierdzenie
    > że jest lepszy sposób aby grzać basen niż pompą ciepła, np. spalając
    > biomasę, to dopiero absurd.

    Musicie sobie kiedyś zebrać Kółko Grzejnictwa Basenowego i porozmawiać
    o tym. Ciekawe do czego dojdziecie, kto tam głośniej będzie krzyczał.

    > Szkoda że nie wszyscy tę fizykę rozumieją

    Obiecuje kupić podręcznik do fizyki alternatywnej (jeden egzemplarz),
    by Autorowi zwrócić część kosztów. Lubię czytać takie odjechane rzeczy.

    > Może dlatego że jest postęp i nie wszyscy jednak chcą mieszkać
    > w bunkrach i mieć klimat jak w piwnicy za króla ćwieczka. To tylko
    > dla wyjątkowych tfardzieli.

    A może nie?

    > Do chłodzenia domu potrzeba ZNACZNIE MNIEJ energii niż do jego ogrzania.
    > ZNACZNIE i więcej niż twoje osławione juz chyba 5%. Gdybyś to policzył
    > to byś to wiedział. Ale nie policzyłeś więc snujesz farmazony.

    Wszystkie obliczenia należy zaczynać od sprecyzowania warunków.
    Na Grenlandii znacznie mniej. W Dubaju odwrotnie. W Polsce *można*
    jak na Grenlandii, ale stoją już budynki, w których klimatyzacja
    generuje wyższe rachunki od ogrzewania.

    --
    Jarek