    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <kiq41r$8nt$1@mx1.internetia.pl> <kiq8ae$j8e$1@node1.news.atman.pl>
    <5150b1bf$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <kisi62$m6p$1@node2.news.atman.pl>
    <5151e742$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <kje59k$t90$1@node1.news.atman.pl>
    <515b0ce6$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
    <kjgq9h$b4c$1@node2.news.atman.pl> <kjh21q$53m$1@news.task.gda.pl>
    <kjh70m$no3$1@node2.news.atman.pl>
    <515c4830$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <kjjn6d$5r6$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Date: Thu, 4 Apr 2013 19:07:34 +0200

    news:kjjn6d$5r6$1@node2.news.atman.pl...

    > Zjawisko samoregulacji podłogówki jest powszechnie znane, ale nie jest
    > panaceum na wahania temperatury w związku ze zmianami nasłonecznienia
    > tylko je zmniejsza. Ale nadal wahania są i są większe niż przy
    > grzejnikach.

    Czy ja twierdzę, że ich nie ma?
    To Ty starasz się wmówić mi twierdzenia, że świat jest zero-jedynkowy.
    Ja twierdzę, że wahania temperatur związane z nasłonecznieniem będą
    mniejsze przy podłogówce niż przy grzejnikach i proszę nie wmawiaj mi
    tego, co Tobie się wydaje, a skoro uważasz, że te wahania będą mniejsze
    przy grzejnikach to spróbuj "przedstawić siłę argumentów, a nie
    argumenty siły".

    Ja napisałem o natychmiastowej reakcji podłogówki na dodatkowe ciepło, a
    Ty starasz się mi wmówić, że ja twierdzę, że 2T (coby to T miało
    znaczyć - możliwe, że chodziło Ci o jednostkę tona, ale w tym przypadku
    powinno być małe "t") nagle ostygnie.

    Napisałem:
    > Co ciekawsze, podłogówka w tym przypadku będzie reagowała natychmiast
    > na to dodatkowe ciepło, obniżając moc grzewczą, bo takie są prawa
    > fizyki.

    Twoja odpowiedż:
    "Znaczy się twierdzisz że 2T betonu nagle ostygnie i przestanie oddawać
    ciepło?"

    Czy naprawdę nie odróżniasz zdań "reagowała natychmiast" oraz
    "przestanie oddawać ciepło"?

    Dalej piszę o regulacji, a Ty starasz mi się wmówić, że ja piszę o
    kumulacyjności grzejników.

    Teraz znowu wmawiasz mi twierdzenia, że po wzroście temperatury wewnątrz
    o 1 stopień, podłogówka się wyłączy, a ja napisałem, że spadnie moc
    grzewcza podłogówki o 50% zaznaczając wcześniej wyraźnie, że "Nikt Ci
    nie poda konkretnych wartości, bo to są zależności indywidualne dla
    każdego domu.", czyli wartości, które podaję są tylko wartościami
    przybliżonymi, mniej lub bardziej wiarygodnymi dla jednego czy drugiego
    domu.
    Tu nie chodzi o wartości, lecz o uzmysłowienie zasady dlaczego tak się
    dzieje.

    Świetnie Cię podsumował Marek stwierdzając, że uprawiasz sofistykę i ja
    z tym się w pełni zgadzam.