  • Data: 2023-06-02 11:44:49
    Temat: Re: PV - produkcja dzisiaj
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    dn. 02.06.2023 o 10:26, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Chcę tego spróbować. Własna produkcja roślin to wg Ciebie fanaberia?
    > Jak bym nie miał prądu z PV i szklarni to oczywiście bym tego nie
    > zrobił. Ale mam i chcę to wykorzystać.

    Bierzesz moje uwagi mocno do siebie, a ja w żaden sposób nie oceniam
    Twoich działań. Nic mi do tego, kto ile pali węgla, czy w co inwestuje.
    Wskazuję tylko, że Twój przypadek jest pewnym potwierdzeniem mojej tezy
    o tym, że PV może sztucznie napędzać konsumpcję energii - również tej
    węglowej. Na ile to powszechny trend, i czy jest statystycznie znaczący
    nie mam pojęcia. O czym też wspominałem.

    > po to wydałem ponad 50k z własnej kieszeni aby móc tak robić.

    "zrobiłem, więc należy mi się". Ja właśnie o tym pisałem, i doskonale
    rozumiem i szanuję Twoje stanowisko. Nie zmienia to jednak faktu, że PV
    napędza tutaj pozasezonową konsumpcję węgla. To zwyczajna obserwacja z
    mojej strony, i zarazem przeciwwaga do ew. wywodów o tych milionach
    obywateli rycersko walczących o oszczędność węgla.

    > To zmień przysłowiowego "Tomasza" z Twoich postów na Kowalskiego lub
    > Nowaka, nie wpinaj w każdym poście aluzji do mnie to się nie będę
    > czepiał.

    O przysłowiach raczej nic nie było, natomiast wypowiadałeś się w tym
    temacie dość obszernie, dlatego Twoja sytuacja stała się swego rodzaju
    metonimią panelowca. Rozumiem jednak Twój żal, i postaram się dobierać
    taktowniejsze przyrównania.

    Mateusz