eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki? › Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    Date: Wed, 30 Nov 2011 03:37:42 -0800 (PST)

    On Nov 30, 10:05 am, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    4g2000yqk.googlegroups.com...

    > Na 20mkw masz 27 gniazdek? to jakiś rekord chyba. Ale kto bogatemu zabroni;
    > jak ktoś juz tu pisał)))

    Gniazdka przylaczeniowe nie równaja sie gniazdku sztuce ze sklepu.
    Takich kupnych mam 20 szt. I niektore sa podwojne i potrojne.
    Policz ile kosztuje przedluzacz i osbie odejmij. W tym pokoju mam
    jakies 1/3 gniazdek wolnych. Wiec jesli juz to tylko tyle jest
    "luksusem".

    > Najtańsze gniazdka to pewnie z 15 zł więc 27 gniazdek to 400 zł. 27 to dużo
    > za dużo moim zdaniem na 20 mkw więc można przyjąć że ze 200-300 zł kasy w
    > błoto. Jeśli podobnie masz w innych pomieszczeniach to się robi konkretna
    > sumka. Ale Twój wybór Twoja kasa, nic mi do tego warto to jednak napisać aby
    > inni mieli podstawe do przemyślenia

    primo: nie 27 a 20. Secundo zamiast gniazdek ludziska kupia
    przedluzacze ktore beda niewiele tansze ale i kabel bedzie podloge
    zagracal.
    Licz jak chcesz. przy koszcie wyposazenia pokoju na poziomie 2-10kzl
    te 200zl w gniazdkach jest moim zdaniem rozsadnie wydana kasa.

    > 10-16 skrętek na pokój? Używasz to w praktyce? Bo to znowu parę złotych
    > kosztowało.

    kabla wyszlo _dodatkowo_ jakies 50-70m per pokoj. Czyli jakies
    30-100zl w zaleznosci od tego gdzie i jaki kabel kupisz.
    Uzywac bede niebawem. Tu glosnik, tu termometr, tam komputer, telefon
    i okazuje sie ze kabelki sa uzywane.
    Po cat5e mozna puszczac np. sygnal VGA lub composite. Nie wspominajac
    o sygnale pilota TV.
    Przydaje sie.

    > <plastikowych) a pozytek ogromny.
    >
    > Napisz do czego je w praktyce wykorzystujesz?

    Ethernet, telefon. Mam malego laptopa z ktorego gra muzyka na glosniki
    w calym domu. Glosniki moze nie jakies ambitne ale graja czysto.
    Podpiete mam termometry 1wire i rejestrator temperatur, do pokoju
    dziecka puszczam sygnal composite z dekodera.
    Aktualnie wykorzystuje okolo 1/3 z ulozonych skretek.

    > Moim zdaniem w domu wifi spokojnie starczy. Ale każdemu wg potrzeb. 3 lata
    > już mieszkam i nie miałem potrzeby używać skrętek- wifi wystarczyło jak do
    > tej pory(dwa laptopy, komputer, Xbox360)
    U siebie olalem calkowicie ere DVD. Trzymalem wszystko na CD. Ale po
    uzbieraniu wiekszej ilosci plyt olalem CD i trzymam wszystko na
    zewnetrznych dyskach.
    Dyski podpiete po eternecie.
    Nie martwie sie wydajnoscia, zakloceniami i grubymi scianami (wifi u
    mnie dziala srednio).
    Do "internetu" wifi jest ok. Do fikusniejszych zastosowan czasem tez
    ale roznica miedzy kablem a wifi jest widoczna.
    A jak juz kable kladlem i tak to niewielka roznica czy poloze 2-3 na
    pokoj czy 10.

    Ale zgadzam sie ze kazdy powinien policzyc co mu jest potrzebne.
    Za to instalacje elektryczna mam duzo prostsza niz niektorzy tutaj
    (osobne kable do kazdego gniazdka, osobne do oswietlenia, osobne do
    komputera (UPS) itd.).