  • Data: 2010-02-05 06:38:42
    Temat: Re: kable do TV, zeby w innym pokoju podlaczyc TV
    Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cyb pisze:
    > W chwili obecnej jest sobie gniazdko TV w scianie w salonie.
    > Chcialbym miec mozliwosc rozniez ogladania telewizji w pokoju na
    > nastepnym pietrze. Tak na moje oko wystarczy obok obecnego gniazdka
    > RTV zrobic drugie , kabel poprowadzic w scianie do gory na nastepna
    > kondygnacje i tam rowniez zrobic nowe gniazdko RTV.
    > Kabel musi isc w scianie.
    >
    > I teraz pytania:
    > 1. kabel w scianie polozyc w jakims peszlu/rurce?
    > 2. nowy kabel bedzie mial dlugosc ok 10 metrow - kupowac jakis
    > superhiperekstra czy najzwyklejszy jeden z tanszych wystarczy?
> [...]
    polecam lekturę:
    http://www.dipol.com.pl/przyklady_instalacji_antenow
    ych_schematy.htm
    Dla Ciebie schemat nr 2. Warto przeczytać inne artykuły z tej strony.

    A tak z luźnych rad:
    Przewody do odbiorników i ewentualnych miejsc gdzie owe mogą się znaleźć
    puść z jednego miejsca, gdzie będziesz mógł zainstalować całą
    elektroniką odpowiedzialną za rozdział sygnału. Najlepiej robić to w
    plastikowych rurkach o średnicy większej niż 3cm. Peszel jest zły, bo
    nic do niego nie wepchasz, a już przynajmniej się nieźle natrudzisz.
    Będziesz mieć wtedy instalacje na tyle elastyczną że bez problemu
    będziesz mógł ją przerabiać i dodawać nowe przewody.

    Pozdrawiam
    Rafał