    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: odśnieżanie
    Date: Wed, 21 Oct 2009 18:32:11 +0200
    <hatfoe$6sr$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hatgn6$tsa$1@news.onet.pl>
    <c...@d...googlegroups.com>
    <s...@t...ceti.pl>
    <b...@g...googlegroups.com>
    <s...@t...ceti.pl>
    <e...@w...googlegroups.com>
    <s...@t...ceti.pl>
    <2...@o...googlegroups.com>
    <hbme41$nr3$1@news.onet.pl>
    <0...@b...googlegroups.com>
    <hbmpal$rb2$1@news.onet.pl>
    <5...@p...googlegroups.com>
    <hbmtg7$mvs$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <c...@o...googlegroups.com>
    <hbn4f8$9i1$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <2...@g...googlegroups.com>

    Piotr wrote:

    > Jasne, że się da. Pytanie, czy to jest wydajne, to znaczy czy wszędzie
    > takie traktorki potrafią szybko odśnieżyć. Jeśli potrafią całą gminę -
    > wycofuję się z mojej opinii.

    Dlaczego mają nie potrafić? W końcu czałowiek też tam jest.

    > No właśnie, czyli przekonujesz mnie, że gmina powinna odśnieżać
    > chodnik (i brać za to pieniądze), a potem piszesz, że nawet drogi nie
    > potrafi odśnieżyć.

    Gmina bierze za to pieniadze. Nie nie potrafi, tylko potrzebuje więcej czasu
    na odśnieżenie. Nawet drogi krajowe i powiatowe maja swoją kolejność
    odśnieżania, nie wiem, czemu miałoby to nie dotyczyć dróg do wsi i
    chodników?

    > To akurat racja, że sprzątanie śniegu jest rodzajem podatku od
    > nieruchomości.

    Taka pańszczyzna, nie?

    > Podatek od nieruchomości też jest tego rodzaju karą, prawda? Płacisz
    > tylko za to, że masz. Nie widzę różnicy.

    Podatek to podatek. Mam nieruchomość, to płacę, pracuję, to płacę, proste.
    Ale skoro juz zapłaciłam, to z jakiej paki nadal chcesz mnie obciązac
    dosatkowa karą? W dodatku nierównej wartości dla takich samych posiadaczy?

    Justyna