    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podlogowka i c.w.u.
    Date: Wed, 8 Sep 2010 14:36:25 +0200

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i67dmb$g8k$1@news.onet.pl...

    > Piszesz o tych kosztorysach ale chyba dla dużych skomplikowanych budów.
    > Budowa domku jednorodzinnego to prosta inwestycja i nie wiem na liczeniu
    > czego można stracić kilka dniówek. Chyba ze to taka gadka dla klienta aby
    > uzasadnic wyższe koszty. W sumie na niektórych klientów to działa: jak
    > zobaczą ładny wydruk z kompa, z zestawieniem materiałów, posłuchaja
    > gładkiej gadki własciciela firmy to sa w stanie zapłacic wiecej bo mysla
    > że jak drożej to na pewno lepiej
    > Powiem jak było u mnie z hydrauliką.
    > Umówiłem sie z kilkoma ekipami na wyceny i mówiłem im: tu ma byc bidet, tu
> [...]

    Ale co Ty porównujesz ?
    Toż to jest całkiem odmienna sprawa niż to o czym piszemy.
    Piszemy o firmie, która sprzedaje kompletną usługę wraz z mateiałem, a nie o
    ekipie, która nie musi się martwić co ile będzie kosztować i ile czego
    będzie potrzeba. W Twoim przypadku dostałeś banalnie prostą kwotę - kwotę
    robocizny za całość, która jest kwotą umowną.
    To, o czym my pisaliśmy to całkiem inna rzecz, któa polega na podaniu ceny
    klientowi całej robocizny z wyliczeniem wszelkich potrzebnych materiałów i
    części. I tu właśnie zaczynają się schody, bo firma instalatorska, która
    daje klientowi całkowity kosztorys musi wcześniej wyliczyć ile będą
    kosztować materiały. Jezeli się pomyli w tym wyliczeniu to dołoży z własnej
    kieszeni i zamiast zarobku będzie musiała dołożyć do interesu. W Twoim
    przypadku ekipa dokładnie wiedziała ile zarobi, a wszelkie różnice cen
    materiałów czy to wzrost czy konieczność dokupienia pokrywałeś bezpośrednio
    Ty sam.