    From: "/// Kaszpir ///" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompa ciepla - dofinansowanie
    Date: Fri, 9 Sep 2011 06:00:23 +0000 (UTC)

    > Myslisz w epoce mniejwiecej lat 90-tych ;) Ja grzeje jakies 300m2 i
    > wystarcza mi zrodlo ogrzewania w granicy 6-7kW. Pompa bedzie miala 9kW
    > - troche wiecej, bo trzeba jeszcze CWU dogrzac :) Nowoczesny dom
    > energooszczedny (ja bym raczej powiedzial ze na dzisiejsze standardy
    > to TYPOWY nowo budowany dom) to zapotrzebowanie na poziomie 50W/m2
    > czyli 120m2 =3D 6kW. Jak dolozysz do tego typowego jeszcze 20-30k na
    > etapie inwestycji to schodzisz do 20-30W/m2 czyli 120m2 =3D 2,5 do
    > 3,6kW. Ot wieksza grzalka wystarczy. Ja jednak zamiast dokladac 30k
> [...]

    Nie wiem co za ocieplenie domu masz ale nowo wybudowane domy to nie są jakieś
    super energooszczędne domy. Standardem ciągle jest 10-20cm styropianu na
    ścianach i około 15-25cm wełny w dachu ...
    I standardem są grzejniki ...

    Mało ludzi ma dom w 100% podłogówką bo panuje przekonanie że jak podłogówka to
    tylko kafle , a dodatkowo że będzie zimno , że nie zdrowo , że kurze i itd ...

    Mi developer "wybijał" z głowy podłogówkę do końca. Twierdził że nadaje się w
    kuchni , łazience i korytarzu i oni tak robią a w sypialniach tylko grzejniki ...

    Ale ja się uparłem i mam podłogówkę wszędzie ...

    Ocieplenie - 15cm ściany , 30cm stropodach ...

    Piec na ekogroszek 12KW ...

    Co do pomp ciepła. Ceny jakie się orientowałem dla "typowego Kowalskiego" są
    dużo dużo wyższe niż podajesz ...
    To że Ty będziesz miał po cenie zakupu , po znajomości , sam zrobisz nic to
    nie mówi i nie daje bo jedynie wprowadzasz w błąd ludzi ...

    Tak samo jak podłogówka. Montaż podłogówki jest DUŻO droższy niż grzejników z
    powodu tego że samo ułożenie zajmuje więcej i sama robocizna jest dużo większa
    (ilość m2) ...
    Grzejniki się szybciej "kładzie" i podłącza i sam montaż jest dużo tańszy ...