  • Data: 2009-02-18 07:59:27
    Temat: Re: wkład kominkowy z płaszczem wodnym ?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Dyjor napisał(a):

    > hmmm grzanie kominkiem w domu to wynaturzenie ideii kominka.
    >
    > wy też macie kotłownie w salonie podobnie jak osoby z kominkiem z
    > płaszczem wodny.
    >
    > imho kominek jest elementem ozdobnym i a funkcja grzewcza jest tylko
    > dodatkiem.
    >
    > podstawowym źródłem ciepła może być w jakiejś wakacyjnej chacie w górach.

    Coś Ci się chyba pomyliło z tym wynaturzeniem ideii
    Od tysiącleci ludzie używali i używają "żywego" ognia do grzania się.
    Choćby w jaskiniach, iglo,... nawet jeszcze całkiem niedawno na klepisku
    pośrodku domu rozpalany był ogień i nie bynajmniej do ozdoby. Bogaci
    robili kominek w każdej komnacie, a biedni robili jedną izbę by właśnie
    przy piecu, kominku, kuchni się ogrzewać. Więc raczej używanie kominka
    do ozdoby jest wynaturzeniem.

    Co do samej kotłowni w salonie :) - wystarczy trochę dyscypliny,
    wystarczy nie wrzucać do ognia co popadnie, używać np. separatorów sadzy
    do czyszczenia,... i będzie czysto, a że się trochę nabrudzi to i dobrze
    bo przez tą sterylność teraz tylko same alergie.

    Co do zaś dystrybucji ciepła na inne pomieszczenia czy to za
    pośrednictwem płaszcza i wody, czy kanałów powietrznych - to moim
    zdaniem jest to jak najbardziej uzasadnione. Skoro montujesz się już ten
    kominek to dlaczego by nie wykorzystać energii jaką wytwarza do grzania
    pomieszczeń, a nie wypuszczania kominem całego ciepła. A skoro już
    kominek to czemu nie z płaszczem - to dzięki płaszczowi wodnemu
    uzyskujemy czystość - brak kurzu wydmuchiwanego wraz z gorącym
    powietrzem z kanałów dystrybucyjnych, lepsze rozprowadzenie ciepła po
    domu, możliwość sterowania, a właściwie nie tyle możliwość bo tą mają
    również zwykłe kominki, ale niebezpieczeństwa, o których niektórzy
    wspominają powodują, iż lepiej do kominka z płaszczem zastosować
    przepustnicę sterowaną, która zamyka się gdy braknie prądu, a tym samym
    spowoduje wygaszenie kominka (UPS-y, naczynia wyrównawcze...) - to
    pozwala bezpiecznie spać i nie martwić się.

    Piszesz, że używasz kominka do grzania - trochę sobie sam zaprzeczasz -
    skoro wynaturzeniem kominka jest grzanie, to po co nim grzejesz?. Dobra
    pomińmy tą sprawę.
    Kominek ogrzewa Ci dom? - nie wiem ile masz metrów, jak masz
    zorganizowane pomieszczenia. Teoretycznie da się rozprowadzić Ciepło
    naturalnymi drogami bez kanałów, wentylatorów po całym domu jednak nie
    po każdym domu - zwłaszcza nie po dużym.
    Czytając wertując, słuchając..., doszedłem do wniosku - skoro kominek to
    najlepszym rozwiązaniem będzie taki z płaszczem wodnym.

    Ariusz