  • 61. Data: 2009-07-02 11:54:23
    Temat: Re: zbrojenie ławy 4fi16 - norma czy przesada?
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Darek pisze:

    > Witaj
    >
    > Ja jestem okolo 1,5 roku przed budowa. Bede budowal niezbyt duzy dom,
    > dach 2 spadowy z sciana kolankowa i adaptowanym poddaszem.
    > Mozesz mi powiedziec przy jakich momentach budowy powinienem
    > widwac kierownika?

    - wykop - ocena zgodności warunków gruntowych z projektem- ostatni
    dzwonek by coś poprawić, zmienić, poszerzyć, zrezygnować, zbadać
    dodatkowo w razie niezgodnosci.

    > - zbrojenie ław------

    tak - w stanie umożliwiającym oceną prawidłowości wykonania

    > - lanie betonu -

    wskazane- ale zwykle wystarczy przekazanie inwestorowi co jest istotne
    > - szalunek fundamentu

    - niekoniecznie

    > - wieniec , strop (zbrojenie i lanie)

    - tak -na etapie gotowego rusztowania i zbrojenia

    > - wiezba dachowa - i

    tak - i dachówka czy inne pokrycie - kilka razy - to najbardziej
    krytyczny element- zwykle wszyscy fachowcy 'coś' wiedzą ale tylko
    cos.... ;-(

    > Cos jeszcze bardzo istotnego (pewnie bardzo wiele pominalem :-)

    Przed zasypką piwnic lub scian fundamentowych- stan izolacji ścian, ław
    i drenażu,
    poza tym w rozmowie z ekipą np. tynkarską, czy murarską po kilku
    zdaniach wiadomo, czy mają pojęcie o tym co robia. Jak mają kiepskie, to
    uczulenie inwestora by patrzeć na rece....
    Jednak czesto KB bywa tylko figurantem. Tak jest taniej....
    Niestety wg Prawa Bud to KB buduje budynek i on odpowiada niemalże za
    wszystko na budowie, stąd dziwię sie takim ryzykantom. 100 razy sie uda
    i nic sie nie stanie, a raz nie a wtedy... ;(
    Pozdr.
    Michał

  • 62. Data: 2009-07-02 12:33:41
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > miałbyś symbolicznie zbrojone. Ew. można było poz.4.2 przeciągnąć do
    > końca jako wolnopodpartą, i wtedy 4.3 nie pracowałaby jako wspornik,
    > co jest dość niekorzystnym schematem pracy. Ponadto, w osi 2/B masz
    > rdzeń na który jest reakcja w granicach 600 kN, a pon nim nie ma
    > żadnej stopy tylko pi..czkowate skrzyżowanie ław.
    > Używanie stali 18G2 nie ma IMHO sensu, bo kosztuje tyle samo co BSt500
    > a ma 2x mniejszą wytrzymałość, to czysta strata pieniędzy. 18G2  używa
    > się na mosty , tam gdzie są dynamiczne obciążenia.
    > Poza tym projekt starannie zrobiony, są jakieś obliczenia.

    Z tym wspornikiem poz, 4.3 cos jest nie tak jak powinno. Gosciu liczy go jak
    wspornik, OK tyle, ze on nie ma nalezytego utwierdzenia, przecie slup sam nie
    przeniesie tego momentu. Jak to juz zauwazylem, po lewej stronie tego slupa
    powinna byc przeciwwaga, ciag dalszy belki o wysokosci okolo metra a tam jest
    tylko murlata. Luknij na to bo to moze byc powazny blad.
    Slup 30 x 30 gosciu liczy na nosnosc, ktora mu wyszla ponad 680 kN i to jest
    OK bo wartosc ta jest wieksza od jego obciazenia rownego "tylko" 231 kN. I ta
    sila bedzie dzialc na to "p.." skrzyzowanie T law.
    Dales cenne uwagi na temat stali; ja bede budowal mostek i z Twojego listu
    dowiedzialem sie jaka stal dla obciazen dynamicznych stosowac.
    Pzdr.

  • 63. Data: 2009-07-02 13:51:05
    Od: shaman <s...@o...pl>

    Tornad pisze:

> [...]
    > powinna byc przeciwwaga, ciag dalszy belki o wysokosci okolo metra a tam jest
    > tylko murlata. Luknij na to bo to moze byc powazny blad.

    Nie wiem czy o to Ci chodzi, ale po lewej stronie słupa jest dalszy ciąg
    tej belki długości ponad 8m. Cała ściana kolankowa to jedna belka.

    pzdr
    Shaman

  • 64. Data: 2009-07-02 15:48:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > A do włamania piła ręczna :-)

    kiki jak włamywacze chcą wejść to wejdą nawet do betonowego bunkra

  • 65. Data: 2009-07-02 17:52:06
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy o to Ci chodzi, ale po lewej stronie słupa jest dalszy ciąg
    > tej belki długości ponad 8m. Cała ściana kolankowa to jedna belka.

    > pzdr
    > Shaman

    A nie da sie tak po ludzku ciac tych cytatow??

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2009-07-03 05:51:34
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > http://picasaweb.google.pl/shamanek/Konstrukcja#

    Zaimponowal mi ten pierwiastek kwadratowy z liczby 16.

    pozdrawiam
    pluton

  • 67. Data: 2009-07-03 08:12:51
    Od: shaman <s...@o...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "shaman" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    > A nie da sie tak po ludzku ciac tych cytatow??
    >
    > Pozdro.. TK

    spójrz jeszcze raz na mojego i swojego posta i pomyśl, w którym z nich
    są pozostawione niepotrzebne cytaty.

    Potem przejrzyj jeszcze raz inne moje posty i poszukaj w nich ciągu
    "[ciach]". A na samym końcu pożałuj swojej pochopności i postaraj się
    pisać coś bardziej merytorycznego niż wtykanie 3 groszy o cięciu cytatów.

    PZDR
    Shaman

  • 68. Data: 2009-07-03 17:13:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > spójrz jeszcze raz na mojego i swojego posta i pomyśl, w którym z nich są
    > pozostawione niepotrzebne cytaty.

    Masz racje nawet policzylem stosunek cytowanego tekstu do Twojego tekstu to
    25 wierszy do dwoch. Jezeli to jest ciety cytat to przepraszam, niech i tak
    bedzie to wolny kraj. Moj cytat byl celowy, zapewne ucieszylo Cie kilka slow
    w calym gaszczu?

    > Potem przejrzyj jeszcze raz inne moje posty i poszukaj w nich ciągu
    > "[ciach]". A na samym końcu pożałuj swojej pochopności i postaraj się
    > pisać coś bardziej merytorycznego niż wtykanie 3 groszy o cięciu cytatów.

    Ciecie cytatow to zwykla ludzka kultura i nie chodzi o jakies 3 grosze. Nie
    pozaluje swojej pochopnosci bo dobra rada sluzaca wszystkim nie jest zla.
    Zaluje tylko ze pewne uwagi trafiaja na zyciowych frustratow burzacych sie
    wiecznie o oczywiste sprawy.

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2009-07-03 18:21:17
    Od: Slawek <s...@g...com>

    On 2 Lip, 10:26, shaman <s...@o...pl> wrote:

    > Ale przeciągnąć do końca czego? Tak żeby podeprzeć na końcu w ścianie
    > garażu? Niestety wtedy wyłaziła by poza połać dachu garażu :(

    normalnie, do najbliższej ściany. Przecież belkę poz. 4.2 nie musisz
    mieć na wysokości 4.3. ale pod nią- chyba nie będzie przeszkadzało
    nikomu że w garażu od spodu stropu będzie widać belkę. poz. 4.2 możesz
    mieć wysokości 60cm, z czego 24 schowa się w strop garażu czyli będzie
    wystawać 36 cm więc tyle co nic.

    > O to koniecznie muszę zapytać!

    ti się pomyliłem, reakcja będzie trochę mniejsza 500kN to był moment w
    belce, reakcja na ten rdzeń będzie około 300 kN ale to też sporo na
    takie skrzyżowanie ław, pod 300kN powinen być ok. 1m2 stopy

    pzdr

  • 70. Data: 2009-07-05 16:58:02
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "shaman" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Ciecie cytatow to zwykla ludzka kultura i nie chodzi o jakies 3 grosze. Nie
    > pozaluje swojej pochopnosci bo dobra rada sluzaca wszystkim nie jest zla.

    Gorzej jeśli ta rada to wszystko co masz do powiedzenia odnośnie tematu
    wątku.

    > Zaluje tylko ze pewne uwagi trafiaja na zyciowych frustratow burzacych sie
    > wiecznie o oczywiste sprawy.

    niepotrzebnie aż tyle samokrytyki.. ;P

    PZDR
    Shaman