    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ca?kowity koszt domu pod klucz
    Date: Fri, 25 Jun 2010 20:48:37 +0200
    <hvlkbm$5t0$1@inews.gazeta.pl> <hvn83d$7mm$1@news.onet.pl>
    <hvn8rf$i7j$1@inews.gazeta.pl> <hvndmn$nuq$1@news.onet.pl>
    <hvnfbl$soe$1@news.onet.pl> <hvo42q$e5g$1@node1.news.atman.pl>
    <hvq6vm$79g$1@news.onet.pl> <hvqnmf$4vd$2@node2.news.atman.pl>
    <b2tmr0urna34.1k50yv58xp8ca$.dlg@40tude.net> <hvqtmi$gch$1@news.onet.pl>
    <op.veptqjot6j1rgy@laptop-adaml> <hvv4g6$6qc$1@news.onet.pl>
    <a...@w...googlegroups.com>
    <hvv8up$l04$1@news.onet.pl> <hvvn72$5u1$1@news.onet.pl>
    <i00a68$3lk$1@news.onet.pl> <i00gor$nnk$1@news.onet.pl>
    <i00pt9$c93$1@news.onet.pl>
    <4...@s...googlegroups.com>
    <i01t2t$puc$1@news.onet.pl>

    Maniek4 pisze:

    > A gdzie ja napisalem, ze producent? Klient ma potrzeby i producent za tym
    > nadaza. Skoro klienci klimy oczekuja to staje sie standardem oferowanym
    > przez producentow. To jest rynek wlasnie.

    Wszystko jasne Maniek :-), ale weź pod uwagę, że właśnie reklama, czy...
    jak to ładnie określiłeś - definiowanie potrzeb klientów przyczynia się
    do podnoszenia standardów, a co za tym idzie, do wzrostu kosztów
    wykończenia.

    Ja nie jestem zwolennikiem tandety, czy bylejakości w tym zakresie, ale
    jak dla mnie kolejność zdaje się być mimo wszystko odwrotna :-). Na
    rynku pojawia się jakieś rozwiązanie, wszelkie kanały dystrybucji
    informacji, że tak to nazwę, :-) podchwytują temat, pewni producenci,
    czy dystrybutorzy robią kampanie reklamowe i... to coś ma szanse stać
    się powszechnie uznanym standardem.

    Pewnie, że ludzie to kupują, bo im się podoba, ale... Nie od dziś
    wiadomo, że ludzie - w szerokim tego słowa rozumieniu - nie mają raczej
    swojego poglądu na wiele spraw, tylko ten wykreowany przez otaczający
    ich zewsząd 'szum informacyjny' z reklamami na czele. Ba... są nawet
    tacy, i jest ich całkiem sporo, co to wiedzę o życiu czerpią głównie z
    reklam.

    [..]

    > To jest standard podstawowy i nie tak wcale oczywisty jeszcze jakis czas
    > temu.

    Tak. Jednak wątkotwórca - jak rozumiem - właśnie o coś takiego na
    początku pytał... Dom, w którym da się bez żenady zamieszkać.
    I to jest standard podstawowy :-)

    Nie tak dawno jednak toczyła się tu dyskusja na temat wyposażenia kuchni
    i ktoś stwierdził, że... 'przeciętnie wykończona kuchnia, bez szaleństw,
    to wydatek rzędu od 25 kzł wzwyż'...

    No to ja przepraszam, bo chyba się nie rozumiemy. I tu masz absolutną
    rację, że są standardy wyższe i niższe :-) My jednak cały czas wracamy
    do tych niższych, ale jeszcze nie żenujących :-)
    [..]
    Wyraznie oddzielilismy standard wyzszy i nizszy.

    [..]
    > Ciekawe czy wykonczyl bys mieszkanie z rurami i kablami na glazurze z fuga
    > jak popadnie, stara nieobudowana wanna na czterech dziadoskich nogach i
    > zarowka wiszaca na kablu zamiast lampy. To tez jest standard?? A przeciez
    > tak tez mozna i calkiem szczesliwie da sie zyc bez patrzenia na szczegoly.
    > Standard to np. wyciecie otworu w plytce pod baterie. Jak to sie robi dzis
    > zapewne wiesz i czy chicialbys, zeby taki ukladacz plytek wycial ci
    > prostokacik w plytce i go wkleil obok mufy?? To tez nazwiesz wysokim
    > standardem?

    No tu trochę przejaskrawiłeś, ale dobrze... Cała rzecz polega na tym, że
    żeby zrobić sobie ładnie i estetycznie łazienkę, nie prowadząc rur po
    ścianach i nie spuszczając żarówki na drucie z sufitu, nie trzeba
    wydawać majątku :-) i o to tu chodzi. Można coś zrobić za bajońskie
    pieniądze, ale kompletnie beznadziejnie, a można zrobić to samo za kwoty
    duuużo niższe nawet wynajmując fachmajstrów, ale całkiem przyzwoicie.

    Chodzi o to, że pojęcie standardu wykończenia można w dużej mierze
    oddzielić od kwoty, jaką się na to wykończenie wyda. Drogo, wcale nie
    oznacza ładnie i praktycznie i tanio nie oznacza niskiego standardu
    :-))). To mi jakoś z dyskusji wynikło...

    [..]
    > Taki standard wlasnie. Kiedys inny, dzis inny i jutro inny.

    Tak, ale na obecnym etapie rozwoju technologii wykończenia wnętrz -
    wydaje mi się, że skoro zastosowałbym rozwiązania stosowane pięć lat
    temu - przestarzałe - to zrobiłbym coś pewnie taniej a i tak dobrze, czy
    wówczas będę miał wykończenie o obniżonym standardzie?

    pozdr.
    robercik-us