  • Data: 2011-08-14 22:36:46
    Temat: Re: Ciekawe jak tam Werbinskiego gieldowe zyski?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
    news:j29ffc$jfh$1@opal.futuro.pl...

    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Nie - to nie to samo. Bo spólki giełdowe nie płacą swoim właścicielom i ci
    > współwłaściciele nie mają pojęcia co się tam dzieje.

    No prosze Cie.
    Jest cos takiego jak walne zgromadzenie akcjonariuszy, gdzie podejmowane sa
    decyzje o dalszym rozwoju spolki. Kazdy akcjonariusz jako wlasciciel spolki
    ma prawo byc na walnym zgromadzeniu i podejmowac decyzje proporcjonalnie do
    posiadanego pakietu akcji. Gdyby taki fundusz biedronkowy mial pakiet
    kontrolny to praktycznie moze wszystko. Ty wydaje mi sie mylisz cene akcji z
    dzialalnoscia spolki. Cos jak akcje stanialy to jako ich posiadacz mam
    strate mimo ciaglego posiadania tej samej czesci spolki przynoszacej zysk
    operacyjny.

    > To są oderwane rzeczy od rzeczywistości.
    > Gdyby za plajtę spółki taki trzeci filar by poszedł siedzieć, a tak to
    > zwalają na rynki finansowe.

    Bo spekuluja akcjami a nie zajmuja sie podstawowa dzialalnoscia spolki.

    > Pomnażać pieniądze trzeba budując fabryki, stocznie, centra turystyczne,
    > hotele, a nie "inwestować w nie".

    Zeby miec co pomnazac to sprzedaje sie czesc przedsiebiorstwa i nazywa sie
    to emisja akcji. Pozyskany kapital ze sprzedazy akcji sluzy rozwojowi firmy.

    Pozdro.. TK