eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? › Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    From: szary <s...@n...pl>
    Date: Thu, 08 May 2014 14:13:52 +0200
    Subject: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Newsgroups: pl.misc.budowanie

    Ergie wrote:

    [coiach]
    > Ocieplenie ściany fundamentowej styropianem na ten mostek niewiele pomaga
    > bo
    > beton ma dobre przewodnictwo cieplne i dalej będzie "ciągnąć zimno" od
    > ław fundamentowych a tych oczywiście nie można otoczyć styropianem :-)

    Można, sprzedaja kształtki z XPS ileś tam kpa nacisku (6 cm gruby), układamy
    i zalewamy betonem, po sprawdzeniu cen najczęsciej regnujemy oczywiście ;)

    [ciach]

    > Glina to idealne warunki by wykopać wąski rowek i lać beton w folię.
    > Prawdopodobnie wyjdzie taniej niż płyta, ale to by trzeba policzyć dla
    > konkretnego projektu.

    Ja zrobiłem w ten deseń ale:
    http://migrol.pl/temp/1.jpg
    http://migrol.pl/temp/2.jpg
    http://migrol.pl/temp/3.jpg
    http://migrol.pl/temp/4.jpg

    1/ Minikoparka wykopała (dość dokładnie) na ~38-40 cm (glina) ,1 m głeboko,
    2/ szpadlem i uciętą saperką na płaski koniec i trochę wyklepaną, na
    kolanach, żona :), poszerzyła na ~60 cm - na ławę (może za szeroko, ale mam
    mieć 3 lane stropy), całkiem nieźle to szło, nie no napiewrw szpadlem z góry
    trochę nadebrałem boków na ławę
    3/ lanie ławy, nic szczególnego
    4/ odeskowanie brzegów wykopu, trochę zabawy i mierzenia, no ale
    5/ trochę (2 duże garści) gwoździ "tapicerskich"(?) - długie prawie bez
    łebków wbitych po dwa na stryro ~45* do dołu, styro przykładałem, naciskałem
    ciężarem ciała i nabijałem na wbite gwoździki w desce, odbijając styro (6cm)
    się klinował,
    ciut gorzej było z XPS bo ten się nie uginał - ten z rzadka przybiłem lekko
    do desek gwoździmi zwykłymi, ogłonie wysokośc tego styro to jakieś 60-80 cm
    Aha, poszła jescze 1 puszka pianki do klejenia XPS bo częśc płyt sklejałem z
    uciętych kawałków (sklejałem podkładając 2 cm zwyklego styro)
    6/ zalewanie , 1 przebieg zalanie do połowy, nic nie wypływało, no
    problemos, chwila przerwy na wsypanie troche ziemi bo wykop rzecz jasna
    ilealnie prosty, bez wyrw nie był - u góry często puste przestrzenie,
    zalanie do końca, poszło tyle betonu ile wyliczyłem z wymiarów wykopu
    (wyrzuciłem dosłownie 2 wiadra) - także

    Założenie?
    ściana fund. 25 cm
    1m3 betonu 250 zł - "po znajomości" ;)
    1m3 styro ~fasadowego ~ 130 zł
    Czyli taniej wypełnić miejsce przez styro niz betonem, dwa - przy okazji mam
    jakieś ocieplenie, no ja dałem jeszcze 5cm XPSa po zewnętrznej bo nie
    nasiąka wodą i nie będzie trzymał przy ścianie wody.
    Czyli od środka styro fasadowy 6 cm
    Od zewnątrz 2 cm (chyba miałem jakiś dach-podłoga) + 5 cm XPS.
    Obłożyłem jeszcze tanią folią (nie kubelkową) ok 60 cm sz. - licząć że
    gryzoń może zrezygnuje z robienia dziur.

    Ekipa:
    ja - biurowy spaśluch
    żona - trochę pomogła
    ojciec - wiekowy, troche podawał, potrzymał, trochę ciesielka
    ah, prawda - jeden sasiad ciut dorobił i powiązał zbrojenie, był
    szczuplejszy :))
    betoniarka - samochodowa :)

    Nic nie mazałem, wydało mi się to bezsensowne

    pozdrawiam