  • Data: 2013-07-14 20:29:11
    Temat: Re: Jaka spawarka do profilu 40x40x2.3mm
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:51e1d01a$0$1209$65785112@news.neostrada.pl...

    > dziekujemy za wykład. Mam pytanie. czy mig-magiem nie dałoby się
    > pospawać aluminium? (wiem że nie w co2)

    Jest możliwość, ale nie najtańszymi spawarkami z marketu. Tanimi
    spawarkami można "posmarkać" jak to napisał Jeffrey.
    To posmarkanie polega na tym, że elementy niby się trzymają, ale spaw
    nie ma dobrego przetopu i jest on dość mocno zanieczyszczony tlenkami
    glinu, przez to jest bardzo słaby mechanicznie. Szarpniesz ręką i
    "posmarkany" element się urwie.
    Aby pospawać aluminium uzyskując odpowiedni przetop potrzebne są dużo
    wyższe prądy spawania i do tego prąd impulsowy. Są to spawarki o
    bardziej złożonej konstrukcji i przez to dużo droższe.
    Ceny spawarek MIG, którymi można spawać aluminium zaczynają się od ok. 3
    tys. zł. Niestety nie miałem do czynienia z takimi tanimi spawarkami.
    Miałem natomiast do czynienia tylko ze spawarkami Kemppi serii MinarcMIG
    Evo oraz Kempact. Pierwsza z nich kosztuje ok. 6 tys. zł, ale spawanie
    tą spawarką to jest bajka. Nie trzeba umieć spawać, tylko ustawia się na
    wyświetlaczu LCD parametry spawanych materiałów, grubość, rodzaj spoiny
    (wklęsła, płaska, wypukła), rodzaj materiału, a spawarka sama dobiera
    parametry spawania tak, że nawet kompletny laik położy idealnie lub
    prawie idealny spaw. Jest to zaje.... sprzęt dla amatorów, którzy nie
    mają żadnego pojęcia o spawaniu.
    Kempakt to już sprzęt dla profesjonalistów. Niestety ceny są lekko
    szokujące - ponad 20 tys. zł, ale po umiejętnym ustawieniu sprzętu,
    spawy są jak marzenie.

    Mimo wszystko jednak najlepsze spawy w przypadku nierdzewki i aluminium
    wykonuje się bez dodatku spoiwa, nadtapiając materiał metodą TIG. Tylko
    w taki sposób można pospawać cienkie elementy bez ich pokrzywienia.