  • Data: 2019-07-26 14:22:26
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Dominik Ałaszewski napisał:

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że mocą bloków energetycznych nie da się
    > w szerokich granicach manipulować? I jeśli szczytowe zapotrzebowanie jest
    > 22 GW, a w nocy 16. to nie wyłączymy ot tak sobie kilku bloków na noc?

    Zdaję sobie sprawę, że istnieje pewien zakres elastyczności, którego
    nie można przekroczyć.

    > I skoro opłaca się magazynować energię elektryczną ze sprawnością
    > rzędu 70-80%, żeby ją wykorzystać w czasie szczytu, to z całą
    > pewnością nie opłaca się tej energii sprzedać taniej?
    > Choćby dlatego, żeby nie musieć budować kolejnej elektrowni
    > szczytowo-pompowej?

    Nawet ze sprawnością rzędu 50%. Dobowy czas pracy takiej elektrowni
    jak Solina-Myczkowce jest rzędu 15 minut -- i ludzie kombinują jak
    tu wyznaczyć, w której minucie ją najlepiej uruchomić. Sprzedawanie
    energii po stałych cenach jest już dzisiaj passe, ale sieci trzymają
    się tego jak pijany płotu (bo mogą, jeszcze mogą).

    > Aha, czyli jednak nie wiesz, ale się wypowiesz.

    W zasadzie to kończy dyskusję. Mimo wszystko dziękuję.

    --
    Jarek