  • Data: 2019-07-26 15:20:40
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Dominik Ałaszewski napisał:

    > To raz. Dwa, że opłaca się sprzedać energię w dołku taniej, żeby mocą
    > nie trzeba było (aż tak) manipulować (to też kosztuje).
    > I trzy, że kto zużyje energię w dołku, to z dużym prawdopodobieństwem
    > nie zużyje jej już w szczycie (bo już zagrzeje tą wodę czy zrobił pranie),
    > więc ciut mniejszy będzie kosztowny szczytowy import.

    No i tylko po to ta nocna taryfa jest, a nie dlatego, że jacyś klienci
    "wymusili". O tym, żeby pranie robić w tańszej taryfie pamiętają chyba
    tylko poznaniacy, stąd ta fala wciąż istnieje. Gdyby jednak wszyscy
    zrobili się tacy mądrzy i grzali prądem po nocach, to powód do różnicy
    w cenie by ustał.

    > Oczywiście optymalną (dla systemu) taryfą byłaby taryfa, w której
    > cena energii płynnie przechodziłaby od najniższej w dołku po najdroższą
    > w szczycie. Nie wiem, jak byłaby przyjęta przez konsumentów, ale
    > byłoby ciekawie :-)

    Ja wiem. Jest dobrze przyjmowana -- tam gdzie ten system wprowadzono.

    > Ależ proszę bardzo. W szczególności gratuluję podejścia
    > "czyimś kosztem".

    Zapędziłem się w odpowiadaniu, zupełnie zapomniawszy o swojej obietnicy.
    Przepraszam, już nie będę.

    --
    Jarek