  • Data: 2019-07-26 14:42:06
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 26 Jul 2019 13:45:13 +0200, Jarosław Sokołowski

    > Na tym wykresie nie widać żadnych gwałtownych skoków w rytm tego,
    > jak zagra zwierze mariackie.

    Widać bardzo dokładnie skok zapotrzebowania w cyklu dobowym.

    > A już zwłaszcza nie jest tak, że skoro teraz mamy 22GW, a w nocy 16,
    > to jest też 8GW "spadowej energii".

    Nikt też tak nie twierdził, prócz ciebie.

    > Jeśli czymś by warto handlować z dużym rabatem (i nie czyimś kosztem), to
    > krótko w godzinach 6-7 i 22-23,

    W takim razie zacznij w końcu jakoś logicznie wyjaśniać Z JAKICH POWODÓW
    energetyka pobudza od wielu lat zużycie po hejnale zachęcając do zakupu
    tejże energii przez taryfowe obniżenie jej ceny. Do tego stopnia że wręcz
    ZA DARMO prąd oddawali.

    > kiedy zmiany są na tyle duże, że produkcja może mieć kłopot
    > z nadążeniem.

    Czy ty w ogóle zdajesz sobie sprawę jakie ogromne koszty przypadają na
    rozbujanie i wstrzymanie elektrowni konwencjonalnych w cyklu dobowym?

    > Oczywiście handlować warunkowo, w sieci inteligentnej,
    > a nie na zasadzie "w tych godzinach zawsze taniej".

    Założę się, że gdyby wprowadzono taką "inteligentną sieć" to byłbyś
    pierwszym który by krzyczał że to niesprawiedliwe, że kombinują tym na
    szkodę ludzi, itd.

    --
    Pozdor
    Myjk