  • Data: 2019-07-26 14:25:36
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 26.07.2019 Myjk <m...@n...op.pl> napisał/a:

    > Jest, w przeciwnym razie nie byłoby prądu dwutaryfowego w którym
    > elektrownia próbuje się pozbyć prądu który normalnie niewykorzystany
    > zostałby przetracony w wyniku jałowego krążenia w sieci.

    O babciu, jakiego znów "jałowego krążenia w sieci?"
    Jakie "przetracanie"?

    Podaż energii elektrycznej z definicji "nadąża" za popytem
    po prostu dlatego, że nie ma żadnego magazynu czy bufora
    - całość energii wyprodukowanej (plus ewentualny import)
    jest w danym momencie zużywana.

    A ponieważ uruchamianie i wygaszanie bloków energetycznych
    to długotrwała procedura (to nie jest zejście z roweru
    i wyłączenie dynama), a sterowanie mocą ma ograniczony
    zakres i kosztuje (choćby ze względu na niższą sprawność),
    to opłaca się zachęcić konsumentów, by zużywali jednak
    tę energię w dołku zapotrzebowania. Bo bez tego różnica
    między szczytem a dołkiem zapotrzebowania byłaby jeszcze
    większa, czyli trzeba by budować kolejne elektrownie
    szczytowo-pompowe lub też pokrywać niedobór w szczycie
    jeszcze większym importem.

    Oczywiście, jak kto lubi można by też tę energię
    "w dołku" bezproduktywnie wytracać i podgrzewać planetę
    dodatkowo...

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.