    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <b...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <1...@m...org>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <f...@m...org>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <1...@m...org>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <1tv1pdnhj700j$.dlg@myjk.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <1...@m...org>
    Date: Sat, 27 Jul 2019 21:12:31 +0200

    Myjk napisał:

    > Jest dobrze bo w Toruniu była już dawno firma ciepłownicza. Teraz
    > jest źle, bo przydrałował rydzyk i kombinuje na szkodę tej firmy,
    > a więc i szkodę ludzi.

    "U nas na wsi od dawna mieszka zdun Leon, co zawsze wszystkim piece
    lepił. Teraz przdreptał jakiś miastowy i kombinuje na szkodę Leona
    i innych ludzi, że niby ze ziemi będzie elektryką jakieś ciepło
    pompował".

    Biznaes jest biznes, różnie może się w życiu trafić. Nawet jak ktoś
    od zawsze był przekonany, że ma monopol.

    > Są bardzo dobrym wyjściem jak trzeba ogrzać wodę do 50 sC a nie
    > jak u Rydzyka powyżej 60.

    Jak ma 60, a trzeba ogrzać wodę do 60, to da radę.

    > Mają sens w każdym nowoczesnym domu poczawszy od ostatnich 10-15
    > lat czyli w bardzo dużej skali, co widać po bardziej rozwiniętych,
    > od naszego ciemnogrodu, krajach.

    Widywałem różne domy, duże i małe. Ale nawet o tych bardzo dużych
    nie da się powiedzieć "bardzo duża skala" (w tym kontekscie).

    > Nie zmieniaj tematu, mowa była o Toruniu i wałku rydzyka,
    > którego nie rozumiesz, ale pochwalasz.

    A co, jeśli geotermia, to tylko w Toruni, pompy ciepła tylko
    w Warszawie, a kominki na leśne drewno tylko w centralnej
    Francji? O wałkach kategorycznie odmawiam rozmowy. Mogę tylko
    o geotemii. Co złego jest w tej głębokiej, dającej temperatury
    60-110 stopni? Dlaczego przydomowe bieda-szyby z wodą 10°C
    i pompą mają być lepiej traktowane?

    > To zacznij w końcu.

    Reszty nie warto czytać, jak będę chciał, to sam pójdę popatrzeć
    na wymienione wcześniej grupy, tam więcej takich.

    [...ciach...]

    --
    Jarek