    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: NTG - Jednak eldorado
    Date: Tue, 23 Jun 2015 12:37:06 +0200
    <b...@g...com>
    <3...@g...com>
    <8...@g...com>
    <2...@g...com>
    <e...@g...com>
    <f...@g...com>
    <mmbb9p$taf$3@news.icm.edu.pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Przenośnie, ale trochę to tak wygląda... Jakby się wszyscy postawili, że
    > taka kwota urąga godności pracownika, to by tacy cwaniacy-wyzyskiwacze
    > musieli zapłacić przynajmniej te 3 razy tyle.

    Taka prawda. Jak ktoś pracuje za 4-5 zł za godzinę to znaczy że za tyle
    chce. W byle markecie na kasie można dostać 2 tys. na rękę miesięcznie, a
    wymagania zerowe i chętnych brak - owszem praca trochę bardziej wymagająca
    niż robienie frytek, ale coś za coś.

    > Tylko to utopia, bo zawsze się znajdzie ktoś, za utrzymanie kogo płacą
    > wszystko rodzice, a on sobie chce tylko dorobić na piwo i się zgodzi na
    > taką marną pracę.

    Jakby chodziło tylko o dorobienie to myślę, że wziąłby coś lepszego na pół
    etatu. Z tego co widzę to w takich miejscach pracują ludzie którzy nie chcą
    żadnej odpowiedzialności - ot po prostu robić swoje przez 8 godzin bez
    obowiązku myślenia - bo już nawet jako pomocnik na budowie by sypać piach i
    cement do betoniarki musisz choć trochę myśleć a nie każdy chce.

    Sam kiedyś miałem taki okres w życiu że mi się nie chciało myśleć - ot taka
    kilkumiesięczna przerwa po intensywnej nauce i egzaminach i wtedy pojechałem
    na wieś i najmowałem się do pracy na polu za jadło i spanie. Bardzo mi wtedy
    odpowiadała taka filozofia pracy jak w wojsku: Przekopać ogródek stąd do
    wieczora, rąbać drewno stąd do wieczora itp. I zero zmartwień co będzie
    jutro, zero planowania, zero odpowiedzialności.

    Kiedyś GUS robił badania na temat "wymarzonej" pracy (nie umiem teraz
    znaleźć linka), ale pamiętam że średnio ankieterzy odpowiadali że chętnie
    pracowali by nawet za 20% mniej ale bez odpowiedzialności.

    Pozdrawiam
    Ergie