  • Data: 2015-09-28 13:43:29
    Temat: Re: imigranci
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:6b6b3ca5-c437-4699-99ca-62145d7f6e0b@go
    oglegroups.com...

    > Mozesz go nazywac jak chcesz - ale zawsze mialem cie za dobrego partnera w
    > dyskusji - logicznego i nieodpornego na rzeczowe argumenty. Uporczywie
    > nazywajac kogos chamem i kłamcą na podstwie slabiutkich argumentow usilnie
    > pracujesz nad zmianą tym razem mojej opinii - o tobie. Tyle w temacie
    > dudy.

    Ależ ja tego nie robię "uporczywie". Chciałeś poznać moje zdanie to je
    napisałem - a długa dyskusja i "uporczywość" wzięła się tylko z tego że nie
    chciałeś tego mojego zdania zaakceptować tylko na siłę próbowałeś mnie
    przekonywać do braku jego winy.

    > no to zdefiniuj pojecia, bo ja nie znam zadnej partii, która nie miałaby w
    > swoim programie socjalnych elementów. Wszyskie sa lewicowe? :)

    Po co? Ty wiesz o co chodzi, ja wiem o co chodzi. A czepiam się dla żartu.
    Jak rządziła solidarność (AWS-UW) to też o nich mówiono że to prawica co
    bardzo zabawnie wyglądało w anglojęzycznej prasie. Nie raz w artykułach
    wtedy widziałem ekwilibrystykę z tym że dziennikarz próbował wytłumaczyć
    czytelnikom że zmiana jednych związkowców (OPZZ i ZNP) na drugich (NSZZ) to
    zmiana władzy z lewicy na prawicę.

    Ot taki nasz lokalny folklor że prawica/lewica określa się na podstawie
    stosunku do KK a nie programu gospodarczego.

    A co do tego czy wszystkie partie są lewicowe - to w czasie kampanii
    wyborczej zdecydowanie tak - wszystkie obiecują :-) Ale niektóre obiecują
    bardziej :-)

    A jak już jesteśmy przy prawica/lewica to możemy powrócić do wątku
    uchodźców. UCHODŹCÓW nie IMIGRANTÓW.

    Zaczyna robić się coraz ciekawiej. Najpierw papież zaapelował o ich
    przyjęcie ("każda parafia i każdy zakon jedną rodzinę" czy jakoś tak
    podobnie). Następnie któryś z biskupów a wczoraj od znajomych słyszałem że
    co najmniej dwóch księży na kazaniach też już apeluje o mniej ksenofobii i
    więcej otwartości. Jak tak dalej pójdzie to się znowu nazewnictwo polityczne
    poplącze bo ci co są przeciw imigrantom jednocześnie twierdza że są za KK
    :-)

    Ale i to nic nowego. Było i tak gdy jedna partia przed referendum akcesyjnym
    wołała precz z UE a JP2 mówił do zobaczenia w Europie :-) I ta partia
    twierdziła że jest pro-katolicka :-)

    Jak widzisz bawi mnie to. Ale gdybym był katolikiem to byłbym nieźle
    wkurzony na polityków co wycierają sobie gębę katolicyzmem a głoszą coś
    innego niż papież.

    Ale z drugiej strony wcale nie jest lepiej - politycy wycierają sobie gębę
    tolerancją a ich "tolerancja" to często anty-katolicyzm, anty-rodzina i inne
    anty-coś tam. No i często zamiast walczyć z nietolerancją wobec mniejszości
    nachalnie te mniejszości promują kosztem większości - co nijak tolerancją
    nie jest.

    I tak dalej i tak dalej. Zaprawdę nie ma łatwego życia w Polsce ten kto
    identyfikuje się z jakąś partią. Bo albo musi co chwilę naginać własne
    przekonania albo zmieniać partię.

    Pozdrawiam
    Ergie