    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Darmowe Doładowania e-mail: b...@g...com
    Date: Thu, 5 Feb 2015 11:33:21 +0100
    <4...@g...com>
    <manl3h$fv4$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mao36t$vd7$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <maqecj$oeq$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <mat11s$dcb$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mateim$pua$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>

    dyskusyjnych:7c5f5c95-7a8e-4799-9e68-56d8136cfb42@go
    oglegroups.com...

    > co badają media głównego nurtu? Ano złe zeznanie -a nie przyczyny. Tak to
    > wyjaśniają zeby uwaga społeczenstwa była skierowana na jeakies duperele.
    > O tym mówie ze media nie pełnią funkcji kontrolnej tej władzy.

    Nie wiem, o których mediach piszesz. Przypominam TV nie oglądam więc nie
    wiem co tam leci, ale w prasie (np. GW) jak najbardziej były badane jego
    powiązania z biznesem z kim i kiedy się
    spotykał itd. Cała seria artykułów łącznie z podważaniem zaniżonej wyceny
    zegarka na potrzeby procesu. GW podniosła bardzo dużo różnych wątpliwości i
    "zbiegów okoliczności" tyle że jak dotąd nikt mu nic nie udowodnił. Ale
    przyjdzie czas i na niego (jeśli wziął w łapę oczywiście) ktoś się kiedyś
    wygada.

    > nadająca (z satelity) telewizja miała nie nadawac?

    Bankrut nie ma za co nadawać.

    > A finansowanie trwamu to sie raczej nie zmieniło miedzy konkursami :/

    Ech, czyli jednak nie znasz sprawy. Dobra wygrzebałem stare maile w tej
    sprawie. Trochę danych:

    Fundacja Lux Veritatis miała majątku 90mln, ale z tego 68 mln to była
    pożyczka udzielona przez Prowincję Redemptorystów. (Po to by uniknąć
    podatków - od darowizny trzeba by zapłacić - taka pożyczka to normalna).

    Termin spłaty pożyczki przypadał na rok 2019. Tymczasem koszt koncesji to
    12mln a koszt nadawania 7mln rocznie.

    Czyli zgodnie z tymi danymi w czasie na który miała być przyznana koncesja
    fundacja by splajtowała. Już w drugim roku nadawania dług przekroczyłby
    majątek fundacji.

    KRRiT zwróciła się z pytaniem z czego oni chcą zapłacić za nadawanie a
    jednocześnie spłacić pożyczkę i nie dostali _żadnej_ odpowiedzi więc
    odrzucili ich wniosek.

    Po prostu ktoś przekombinował, a wystarczyło dofinansować fundację i
    zapłacić podatek, a nawet później gdy już KRRiT wysłała zapytanie był
    jeszcze czas by to finansowanie zapewnić tymczasem oni to zupełnie _olali_.
    A dopiero później zaczął się lament.

    > co znaczy zagwarantowane, przeciez to nieprawda.

    Warunku zostały tak ustalone że tylko TvTrwam je spełniał.

    > Tak całkiem ogólnie - czy za 100lat to panstwo jeszcze bedzie, a jesli
    > bedzie to w jakiej kondycji. Ideologia francuzów powoduje całkiem spore
    > szanse zeby nie było francji a jakis kalifat.

    To nadal będzie Francja. setki lat temu była Francja katolicka, później
    ateistyczna a za 100 lat może być muzułmańska, ale to nadal będzie Francja.
    I jeśli Francuzom to odpowiada to nam nic do tego.

    > no to w mojej okolicy raczej z milionerami krucho.

    To po ile u Was "chodzą" domy? U nas za stary dom do remontu z małym
    ogródkiem trzeba liczyć minimum 300 tys. Do tego pole za domem to działki
    budowlane (100-200zł za m2), dopiero dalej zaczynają się rolne (10-20zł /
    m2).

    Nawet nie rolnicy a zwykli chłopi którzy przez lata wegetowali w starej
    chałupie mając tylko małe poletko za domem i jedną motykę teraz je sprzedają
    pod zabudowę. Przy 2-3 tysiącach metrów to już daje 300-600 tysięcy
    wystarcza na dostatnie życie do końca, a to nawet prawdziwe pole nie było
    tylko skrawek ziemi.

    Oczywiście w górach gdzie mam rodzinę jest taniej (mniej więcej o połowę),
    ale mało kto tam ma tylko kilka tysięcy m2 ziemi.

    > Moge zdefiniowac zapytanie "korzyści i koszty członkostwa Polski w UE".

    No to te korzyści i koszty w końcu zdefiniuj. Bo dla Ciebie zalew lewackiej
    ideologii jest kosztem a dla kogoś innego nie.

    > Jak sie nie chce o sie nie robi. A wystarczyłoby powiedziec nie handlujemy
    > (nie preferujemy) z taki co trują. Za proste...

    Nie wiem, jak Ty ale ja nie ma ochoty za wszystko drożej płacić tylko
    dlatego że zostało "ekologicznie" wyprodukowane.

    > taaak, pakt klimatyczny pozwoli sie polsce szybciej rozwijac niz niemcom,
    > buahahaha :) Przebiłeś GW :)

    A jakiś argument? Dostaliśmy proporcjonalnie więcej zezwoleń na emisję.
    Unowocześniliśmy elektrownie i teraz zezwoleń mamy nadmiar. To są _fakty_.

    > a jestes pewnien? Kopalnia nie zajmuje terenu, a odkrywka baaardzo duzy.

    Jak to nie zajmuje - a np. cały zapadnięty Bytom obracający się w slumsy to
    co?

    > Różnice maleją.

    > A w te kopalnie które juz mamy ostatnio wpompowano 700mln na modernizacje,
    > zeby zaczely byc rentowne - a teraz chcą je zamknąc łącznie z całym
    > ciągiem gospodarczym
    > zaplecza (piali ze 1 górnik -8 miejsc pracy u kooperantów). Specyficzny
    > model gospodarczy.

    Widzę że jesteś odporny więc ja się poddaję.

    > Swietnie - tyle ze el.jąd. kosztuje 50mld sztuka. Widzisz gdzies takie
    > pieniądze?

    Same tylko dopłaty do wcześniejszych emerytur górniczych to 9mld rocznie.
    Czyli co 6 lat elektrownia :-)

    > Ale to sprawa drugorzędna istotne jest (i tu się chyba zgadzamy) by
    > państwo
    > / szkoła / media itd. promowały to "bycie dobrym" zamiast promowania
    > "róbta
    > co chceta".

    tu owszem sie dogadamy :)

    > z automatu to nie. Ale gdy jest sie beneficjentem pewnej grupy interesów
    > to należy dbac nie o ogólne dobro, ale o dobro tej grupy interesów. Czy to
    > tak działa?.......

    Owszem _może_ tak być, ale wcale nie _musi_. Mało to dzieci dostało staranne
    wykształcenie i łatwy start od rodziców a później nagle zmieniło punkt
    widzenia o 180 stopni.

    > .........działa! Bo mógłby byc jeden z drugim zwolenikiem lustracji -a nie
    > jest, widzimy to. Dlaczego?

    Coś się tak tego uczepił. Nie każdy lubi rozliczenia. Niektórzy wolą
    wybaczanie. Np. mój ojciec nie jedno przez komunistów wycierpiał a nie jest
    zwolennikiem lustracji.

    > Bo naruszałby interesy grupy z których żyje.

    Ty jak zwykle znalazłeś jakiś spisek :-)
    Wyobraź sobie że można nei być zwolennikiem lustracji zupełnie bez
    osobistego interesu - po prostu w imię wybaczenia i pojednania.

    > A terlikowski to kiedy kłamał? On ma mocne poglądy i nie boi sie o nich
    > mówic ale zeby łamał to nie słyszałem.

    Ot choćby z niedawna z jego twittera:

    > "Jestem królikiem, a dobry katolik nie musi nim być. Skoro optimum jest 3.
    > dzieci, to niech papież wskaże, które z moich jest nieoptymalne."
    > "I jeszce jedno. Jestem dumny, że jestem jak królik. I jest mi przykro, że
    > papież mówi coś takiego do ludzi, którzy idą pod prąd światu."

    > No własnie -nam tez chodzi o ich postawe teraz.

    No to dlaczego pytasz o książkę która jest pełna insynuacji a nie tylko
    faktów dotyczących postawy teraz?

    Pozdrawiam
    Ergie