  • Data: 2009-03-23 16:41:55
    Temat: Re: Pekanie plyt GK na scianach
    Od: "tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    > potem, do pomieszczenia i klejone (a na dworze było zimno).
    > Każdą spoinę, jak poprawiali wycinali, tak, że po 3 razie zostały przerwy
    > 1-1,5 cm, które spoinowali.
    > Płyty co prawda wyschły przed ostatnią poprawką, ale przyklejone na ścianach.
    > Miejscami było nierówno więc do ściany kleili kawałki płyt, na to znów klej i
    > dopiero właściwą płytę.
    >
    > Czy coś z tym da radę robić, czy tylko zerwać?
    >
    > Pozdrawiam
    > Janusz
    To jest gorzej niz myslalem. Plyty zimne ulegly zaroszeniu i zwilgoceniu, klej
    slabo trzyma. Albo klej jeszcze plynie, nie wysechl; w sumie tak sie nie robi.
    Powinienes byl na tej nierownej scianie nakrecic pionowo waskie 3/4 calowej
    grubosci deseczki, na podkladkach, klinach, aby byly w jednej plaszczyznie i
    dopiero do nich przykrecac plyty. Poziomo oczywiscie i w cegielke.
    Nie wiem jaka to powierzchnia ale probowalbym to jeszcze ratowac, przez
    wywiercenie przez te plyty otworow w tym betonie i zastosowanie specjalnych
    stalowych wkretow (bez zadnych kolkow) do betonu. Lub w ostatecznosci zwykle
    wkrety na debowych szczypkach. Jesli udaloby sie zapewnic ich wkrecenie w
    rozstawie powiedzmy co 30 cm kwadrat, to te plyty by juz na nich wisialy. Ale
    moga byc problemy z ich wkrecaniem, aby glowki nie przecinaly papieru tylko
    byly w nim zaglebione, co jest bardzo wazne.
    Potem te istniejace szczeliny zagipsowac (zwyklym gipsem paryskim) i dopiero
    na to siatka szklana i fugowac.
    Pzdr.