  • Data: 2012-07-10 09:35:34
    Temat: Re: drzewa
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Plumpi" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:jt6rkq$drd$1@inews.gazeta.pl...

    > Zaczynasz dywagacje wiejskiego filozofka :)
    > Nie napisałeś, że drzew owocowych się nie nanosi, lecz wręcz
    > zasugerowałeś, że mogą być naniesione.

    Gdybyś doczytał to pisałem wyraźnie jako sady ale nie jako pojedyncze
    drzewa. Widziałeś coś takiego na mapkach, bo ja często.

    > Oto fragment Twojej wypowiedzi: "Oni nie są dendrologami żeby się znać na
    > gatunkach drzew. Więc równie dobrze mogą nanieść pojedyncze drzewo owocowe
    > co i inne."

    Wyrywasz z kontekstu a całość brzmi w ten sposób że oni (geodeci) nie
    umieszczają nazw gatunków drzew przy wrysowywanch na mapkach bo się na
    gatunkach drzew nie znają. Co najwyżej na mapce znajdziesz sad albo las. Ty
    natomiast twierdziłeś że są dokładnie spisane gatunki drzew.

    > To wytłumacz mi skąd się wzięły na mapach geodezyjnych wszystkie drzewa
    > nieowocowe rosnące na mojej działce oraz działkach sąsiadów, pomimo, że są
    > to stare posesje, nigdy nie zinwentaryzowane.
    > Zapewne krasnoludki w nocy chodzą i spisują te drzewa, a skrzaty o północy
    > je nanoszą na mapy w wydziale geodezji urzedu miasta :)

    Nie wykluczałem (i pisałem o tym też) nigdzie że nie może się zdarzyć że
    gdzieś coś naniesione bo jest, ale nikt z wydziału ochrony środowiska nie
    chodzi specjalnie w terenie i nie spisuje drzew. Tak przynajmniej
    twierdziłeś.

    > Uwierz mi, że są mapy i są MAPY. Jedne urzędy dbają o to bardziej, a inne
    > nadwyraz skrupulatnie.

    No to przecież ci napisałem że nie wszędzie więc nie jest to praktykowane
    czy też stosowane jako podstawa ewidencji drzewostanu w Polsce.

    > W moim przypadku na posesji rosło około czterdziestu drzew: jabłonie,
    > grusze, śliwy, czereśnie, orzechy, a wrysowane na mapach były tylko i
    > wyłącznie topole i lipa.

    A u mnie po drugiej stronie drogi wzdłuż strumyka są sady i mnóstwo starych
    drzew jak buki klony i inne. Na mapach jest tam tylko kilka kwadratów
    oznaczonych jako sad oraz zaledwie kilka kółek które mogą oznaczać zarówno
    drzewo jak i krzak. Gdzie są te dziesiątki dorodnych drzew? Ktoś naniósł
    zaledwie kilka sztuk a przecież cała okolica się buduje i jakoś żadnemu
    geodecie do głowy nie przyszło to zaktualizować.

    Marek