eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego Cydr Lubelski jest konserwowany kwasem siarkowym , zwanym siarczynami ? › Re: Dlaczego Cydr Lubelski jest konserwowany kwasem siarkowym , zwanym siarczynami ?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 20 Jun 2023 14:01:45 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dlaczego Cydr Lubelski jest konserwowany kwasem siarkowym , zwanym
    siarczynami ?
    From: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 20 June 2023 at 22:48:56 UTC+2, WS wrote:

    > Hm, jakoś nie mogę się zgodzić z taką wersją. Sam robię wino i piwo, cydr w
    planach.
    > Jako fan maksymalnie wytrawnych trunków mam prosto: celem jest zamiana całego
    naturalnego cukru zawartego w owocach w alko, więc nie muszę kombinować - drożdże
    "padają" z braku pożywienia ;)
    > Natomiast zdaję sobie sprawę z problemów związanych z produkcja słodszych wersji -
    polskie owoce (np. moje winogrona) nie mają tyle cukru, żeby dojść do kilkunastu
    procent alko przy których drożdże padną i zostanie jeszcze cukier w moszczu. Trzeba
    je dosłodzić, a żeby nie fermentowało do ~15% ubić drożdże wcześniej...
    > Podobnie piwo: po praktycznie skończonej fermentacji idzie do butelkowania,
    dosypuje trochę glukozy do każdej butelki, żeby miało bąbelki, cały cukier się
    przetwarza...
    > E... metoda podobna - szampan ma dwie fermentacje, jedna standardowo w kadzi, druga
    w butelce.Czyli tak by się skończyło dosypanie cukru do butelek, żeby mieć słodkie,
    lub zbyt wczesne zabutelkowanie ;)
    > W sumie może tak, ale problemem jak wyżej: jak zrobić słodki?
    > Jeśli nie przerwie się fermentacji i dosłodzi cukrem, to drożdże raczej nie skończą
    pracy na ~4%
    > Z wytrawnym jest prosto, bo na więcej nie ma cukru w jabłkach...
    >
    > WS

    Babcia robiła w balonie wino z dzikiego głogu a ryż dostarczał cukrów zlożonych
    (skrobii) rozkladanej na cukry proste, ulegające fermentacji alkoholowej.

    Przepis przywiózł dziadek z Japonii.

    I to było coś interesującego

    Sam zrobiłem wino z mrożonych czarnych porzeczek i stało w balonie może z pół roku
    zamknięte szklanym syfonem
    a potem wyjąłem syfon i dalej stało otwarte
    i przyjechał mąż kuzynki i mi pomagał w remoncie i cały balon wypił

    Było wyjątkowo stabilne, żaden kis, głęboki aromat
    P:olecam te 2 przysmaki.

    A co do cydru lubelskiego to jest orzeźwiający jak dzisiejsze bezalkoholowe Okocimy
    owocowe,
    ale po wypiciu 4. butelki można już wyczuć kwas siarkowy w żołądku.