    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: sezon ogórkowy
    Date: Tue, 11 Jul 2023 07:17:53 +0200

    W dniu .07.2023 o 00:11 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > przez ostatnie 5 lat albo lepiej każda rozsada ogórków była zżerana
    > przez ślimaki (nagie pomrówy). W tym roku....pierwsza rozsada posadzona
    > w inspekcie ładnie kiełkowała, ślimaków nie było bo potraktowałem z
    > miejsca snacolem.
    > Przyszedł mróz i było ok. Przyszedł kolejny i okazało się, że jeden z
    > członków rodziny podniósł folię (taki mikrotunelik) i nie zamknął tego
    > ponownie. Wszystko szlag trafił.
    > Wysiałem późno kolejne i zmieniłem miejsce na osłonięte i daleko od
    > siedliska ślimaków.
> [...]

    Ja też mam ślimaki, tych brązowych, bezdomnych nic nie je. Jeże czy ptaki
    omijają je szerokim łukiem.
    Wyzbierałem kilka lat temu wszystkie z terenu ogrodu warzywnego i dwa razy
    do roku posypuję snacolem wokoło ogródka, robię to dokładnie i
    systematycznie i problem ze ślimakami na warzywach ustał. Trafiają się
    pojedyncze szt. ale szybko lądują na łące za płotem.
    U mnie nie jadły ogórków ale rzodkiewki i marchew. Od marca do
    października mam zawsze 3 rzędy rzodkiewek siane w odstępach tygodniowych
    i te ścierwa szły wzdłuż grządki i nadgryzały każdą rzodkiewkę.

    TG