    From: Mateusz Viste <m...@...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: sezon ogórkowy
    Date: Tue, 11 Jul 2023 10:20:48 +0200

    dn. 10.07.2023 o 22:52, LordBluzg(R)?? napisał:
    > Zrób sobie test z własnych ogórków. Jaki?

    Ty mówisz o zdolnościach konserwacyjnych, i rozumiem to, lecz odnosiłem
    się raczej do postrzeganych walorów smakowych, o których wspominał TG.

    > Nie wiem czym karmią ogóry w markecie ale mogą leżeć miesiąc

    O marketowych ogórkach nic nie wiem, bo znam tylko targowe. Tj. kupione
    od producenta co ma paznokcie czarne od ziemi. Być może przy jakiejś
    wielkoskalowej produkcji, która trafia do sieciowych marketów,
    występują pewne optymalizacje. Dobrze to czy źle, nie oceniam. Jak ktoś
    podejrzliwy to może kupić ogórka z targu. A przy większej jeszcze dozie
    nieufności można pojechać tego ogórka kupić na miejscu, zaraz po
    zbiorze. Np. surowe mleko w ten właśnie sposób kupuję.

    > Na dodatek, 'ogórek śremski' nie jest w sprzedaży jakbyś nie wiedział.

    O tym nic nie wiem, bo do tej pory rozróżniałem tylko dwa rodzaje
    ogórków: te bardzo długie, ciemnozielone o gładkiej skórce, za którymi
    nie przepadam, oraz takie normalniejsze, krótkie, krostowate, wg. mnie
    smaczniejsze, podobne właśnie do "śremsów". Oba typy są dostępne w
    handlu, kwestia wyboru co komu pasuje. W każdym razie przyznaję, że
    żaden ze mnie ogórkowy specjalista i być może stąd mój brak docenienia
    sprawy. Jak pisałem wcześniej - wyższość swojskiego jedzenia dostrzegam
    bardzo dobrze dla niektórych produktów, np. jajek, miodu czy niektórych
    owoców, ale w kwestii ogórków zywczajnie tego nie zauważam.

    W przyszłym roku spróbuję sprowadzić i zasiać polecane przez Ciebie
    śremsy, może wówczas zmienię zdanie - ale jeśli tak, to będzie to
    raczej zasługa innego gatunku, niż samej jego swojskości.

    Mateusz