-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Ergie" <e...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie
Subject: Re: Fiskars zastanów się zanim kupisz
Date: Wed, 16 Jan 2013 11:45:48 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 86
Message-ID: <kd60cv$rg7$1@node2.news.atman.pl>
References: <50ef0691$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<50ef2621$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
<50ef29cf$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
<kcp99m$iuo$1@news.task.gda.pl> <kcp9pu$k40$1@news.task.gda.pl>
<kct2li$j1e$1@news.task.gda.pl> <kcutt7$43l$1@news.task.gda.pl>
<7...@g...com>
<kcv8gl$td8$1@news.task.gda.pl>
<f...@g...com>
<kd0l8k$me0$1@node2.news.atman.pl> <kd1qrl$r57$1@news.task.gda.pl>
<kd36ba$h50$1@node1.news.atman.pl> <kd47aj$nb6$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1358333151 28167 212.106.153.200 (16 Jan 2013 10:45:51
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 16 Jan 2013 10:45:51 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <kd47aj$nb6$1@news.task.gda.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:463611
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kd47aj$nb6$...@n...task.gda.pl...
>> Załóżmy, że sprzedawca ma cztery młotki w tym jeden tandetny to w
>> interesie wszystkich jest by tego tandetnego nie miał. Wtedy klient kupi
>> inny i będzie zadowolony, a sprzedawca nie będzie miał zwrotu.
> Tandetne mlotki sa dla babci zeby np. orzechy mogla sobie rozbijac, albo
> obrazek do drewnianej sciany przybic. Sprzedawcy to nie interesuje, a
> klient nie ma obowiazku sie opowiadac do czego co mu jest potrzebne.
> Profesjonalista kupuje, albo przy najmniej powinien kupowac profesjonalne
> narzedzia. Ty jak masz do zrobienia jedno pomieszczenia poddasza w gipsie
> to kupisz wkretarke za szesc stow z dwoma litowymi akumulatorami, czy
> raczej te za stowe? Kupijesz tandetne czy wedlug potrzeb?
Oczekuję, że obojętnie którą kupię to nie padnie po kilku miesiącach
_domowego_ używania. Wkrętarki mogą się różnić momentem obrotowym,
pojemnością akumulatora, ilością biegów itd, ale mam prawo oczekiwać, że
nawet ta najtańsza posłuży dwa lata - to mi gwarantuje prawo.
>> Wchodząc do sklepu mam prawo oczekiwać, że wszystkie narzędzia jakie
>> widzę mają odpowiednie parametry i będą działały minimum dwa lata.
> I kosztowaly piec zyla?
> Co znaczy dwa lata? Pracy non stop, czy raz na miesiac?
Jeśli narzędzie umożliwia pracę non stop - to non stop. Jeśli w instrukcji
są podane maksymalne czasy pracy i postoju to zgodnie z tą instrukcją. Np.
przy drukarkach podaje się liczbę storn na miesiąc.
> Jak kupisz gorski rower za dwa tysie to oczekujesz, ze bedzie tak samo
> dobry jak ten za dwadziescia? W gory chodzisz w pantoflach? Nie rozumiem
> tej argumentacji. Tak jakby kupil pompowany ponton i oczekiwal
> transatlantyka.
Nie, ja oczekuję pontonu który nie zacznie przeciekać.
>> Taki jest wymóg prawa, więc to że komuś opłaca się handlować tandetą
>> oznacza tylko tyle, że klienci nie korzystają ze swoich praw (niezgodność
>> z umową) tylko jak się coś zepsuje to kupują nowe.
> Ale gdzie widzisz niezgodnosc z umowa? Mlotek przeciez dziala.
Jeśli odpryskuje to znaczy, że jest ze zbyt twardej stali.
>> Szczerze? A co mnie to jako klienta obchodzi.
> To, ze w instrukcji napisano, ze myjke nalezy uzywac nie dluzej jak 10
> min. non stop o czym wiekszosc klientow zdaje sie zapominac.
Jeśli napisano np. 10 minut pracy dziennie, to mam prawo oczekiwać, że
wytrzyma 700 takich cykli (2 lata).
>> Kupuję myjkę, nie używam jej profesjonalnie tylko do domowego użytku więc
>> ma działać 2 lata. Jeśli prze ten czas zostanie trzy razy wymieniona na
>> nową to nie mój problem a sprzedawcy. Dlatego w interesie sprzedawcy jest
>> niesprzedawanie tandety aby nie mieć kłopotu.
> Klopot ogolnie jest taki, ze klient chce dobrze i tanio. Do mycia kostki
> przed domem kupuje sie myjke profesjonalna, lub conajmniej myjke z gornej
> polki amatorskich, a nie chinski shit za dwie stowy do mycia roweru, bo i
> do samochodu nie bardzo sie nadaje.
Jeśli na myjce jest napisane, że może pracować 10 minut dziennie i tego
czasu nie przekroczę, to ma działać dwa lata takiej pracy. Jeśli klient mimo
to używa jej dwie godziny bez przerwy to oczywiście jest sam sobie winien.
Jak już pisałem producenci drukarek ten problem rozwiązali - podają
dokładnie liczbę stron na miesiąc jaka dany model może wydrukować. Wiele
modeli ma wbudowany licznik stron i nie ma problemu z określeniem w razie
awarii czy podlega gwarancji / niezgodności z umową czy nie.
Inny przykład: Spalona szlifierka kątowo - kto odpowiada? Zwykle do tej pory
było tak, że skoro spalony silnik to klient przeciążył, a w instrukcji
wielkimi literami napisano nie przeciążać urządzenia. Dla wszystkich było to
oczywiste, ale jakiś czas temu trafiłem na orzeczenie z jednego z krajów UE
mówiące o tym, że winny jest producent, bo powinien zastosować
zabezpieczenie termiczne. I jak się spokojnie zastanowić to wydaje się to
oczywiste. Takie zabezpieczenie kosztuje grosze i jest jak najbardziej w
interesie klientów. Oczywiście producent woli sprzedać nowe urządzenie jak
ci się stare spali, więc producenci się buntują, ale prace urzędników
unijnych nad nowym przepisem OIMW już trwają.
Pozdrawiam
Ergie
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.13 10:34 Ergie
- 17.01.13 15:10 Ergie
- 18.01.13 09:58 Ergie
- 18.01.13 12:54 Ergie
- 18.01.13 13:12 Adam
- 18.01.13 13:35 Kris
- 18.01.13 15:16 Ergie
- 18.01.13 15:42 Maniek4
- 21.01.13 11:20 Ergie
- 21.01.13 12:56 Maniek4
- 21.01.13 14:57 Ergie
- 21.01.13 16:28 Maniek4
- 22.01.13 12:09 Ergie
- 22.01.13 13:27 Maniek4
- 22.01.13 13:49 Ergie
Najnowsze wątki z tej grupy
- ...a po nocy, przychodzi dzień...
- pierdolec na punkcie psa
- Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- Sezon grzewczy kurła
- ogłoszenie widziałem na słupie WN
- miałem zły sen
- Wilgotnosciomierz?
- co się rzuca w oczy w PL
- Czyszczenie rur
- ale grupa siadła
Najnowsze wątki
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-22 Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-10 miałem zły sen
- 2024-09-09 Wilgotnosciomierz?
- 2024-09-08 co się rzuca w oczy w PL
- 2024-09-08 Czyszczenie rur
- 2024-09-06 ale grupa siadła